PTT Personel ve Memur Alımı Başvurusu 2025
PTT personel ve memur alımı başvurusu, 2025 yılına ilişkin gelişmelerle birlikte adaylar tarafından yakından takip edilmektedir. Geçtiğimiz günlerde KPSS 2024/2 ve 2025/3 tercih sonuçlarının açıklanması, PTT memur alımı ilanı için beklentileri artırmıştır. Devlet kurumlarında personel alımları, bütçe dağılımlarının belirlenmesinin ardından duyurulmaktadır. PTT 2025 yılında yapılacak personel alımları, belirli şartları taşıyan adaylar için geçerli olacaktır. Ayrıca, İŞKUR üzerinden de PTT işçi alımı ilanları yayımlanmaktadır. Ancak, memur alımları için Resmi Gazete’deki duyuruların takip edilmesi oldukça önemlidir. PTT memur alımı, KPSS puanı ve diğer özel şartları içeren ilanlarla gerçekleştirilecektir.
PTT Memur Alımları Ne Zaman?
Henüz PTT tarafından personel alımına ilişkin resmi bir açıklama yapılmamıştır. Resmî Gazete’de yayımlanacak olan ilanın ardından, 2025 yılı için idari hizmet personel alımları gerçekleşecektir. PTT personel alımı için başvuru yapmak isteyen adayların, duyuruları dikkatli bir şekilde takip etmeleri ve gerekli belgeleri hazırlamaları önemlidir. Başvurular genellikle çevrimiçi olarak alınmakta ve belirli sınav ve mülakat süreçleri ile tamamlanmaktadır. PTT personel alımı duyurusu yayınlandığı zaman, detayları haberlerimizde paylaşacağız.
PTT İş İlanları İŞKUR Ekranı
PTT’nin şubelerinde yapılan personel alımları, İŞKUR’un güncel ilanlar sayfası üzerinden yayımlanmaktadır.
İŞKUR PTT İşçi İlanları İçin Tıklayınız
PTT Memur Alımı KPSS Puanı Kaç Olmalı?
PTT memur alımı için, KPSS’den Yönetim Kurulu tarafından belirlenen asgari puanı almış olmak gerekmektedir. Yayınlanacak kadro ve pozisyonlara göre KPSS puanları değişiklik göstermektedir. İlgili ilanlarda, PTT memur alımı için gerekli KPSS puanları açıkça belirtilecektir.
PTT Personel Alımı Başvuru Süreci
PTT, yıl içerisinde gerçekleştireceği alımlarda genellikle benzer başvuru şartlarını göz önünde bulundurmaktadır. Birden fazla kadroya alım yapılması durumunda, adaylara tek bir seçim hakkı tanınmaktadır. Başarılı adaylar, puanlarına göre değerlendirilmektedir. PTT alımları, yazılı sınav ve sözlü mülakat olmak üzere iki aşamalı bir süreçte gerçekleştirilmektedir. Sınavlara katılmak isteyen adaylar, önceden belirlenen sınav ücretini Ziraat Bankası’na yatırarak giriş yapabilirler. PTT personel alımlarına katılmak isteyenler, resmi internet sitesinde bulunan iş başvuru formunu doldurarak başvurularını gerçekleştirebilirler.
PTT 10 Bin Personel Alımı İddiası
PTT ve bağlı şirketleri, personel alımlarını resmi internet siteleri üzerinden duyurarak süreci yönetmektedir. Ancak, PTT’nin resmi internet sitesinde yapılan incelemelerde, 10 bin personel alımına ilişkin herhangi bir bilgi veya duyuruya rastlanmamıştır. Bu nedenle, PTT personel alımı iddialarının doğruluğunu değerlendirmek için kurumun resmi web sitesinin duyurular bölümünün düzenli olarak takip edilmesi gerekmektedir.
PTT Personel Alımı Başvuru Şartları
Henüz güncel bir alım yapılmadığı için özel başvuru şartları netlik kazanmamıştır. Ancak PTT’nin genel başvuru şartları aşağıda listelenmiştir:
- a) Türk vatandaşı olmak, (29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28. maddesi kapsamında yer alanlar ve PTT’nin yurtdışındaki işyerlerinde çalışacaklar hariç)
- b) On sekiz yaşını doldurmuş ve giriş sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz altı yaşından gün almamış olmak.
- c) Kamu haklarından yasaklı bulunmamak.
- ç) Belirtilen suçlardan mahkum olmamak.
- d) Uyuşturucu madde bağımlısı olmamak, tedavi sürecini belgelendirmek.
- e) Askerlikle ilgisi olmamak veya askerlik hizmetini yapmış/erteletmiş olmak.
- f) Engelli personel çalıştırılmasına ilişkin mevzuat hükümlerine uygun olmak.
Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi (PTT) çalışanları için geçerli olan bu şartlar, resmi kaynaklardan daha detaylı incelenmelidir.