Yeni Koronavirüs Varyantı: Omicron ve İlaç Şirketlerinin Stratejileri
Dünya Sağlık Örgütü tarafından Omicron adı verilen yeni koronavirüs varyantı, dünya genelinde büyük bir endişe yaratırken, önde gelen ilaç firmaları bu yeni tehdit ile nasıl başa çıkacaklarına dair stratejilerini açıkladı.
100 Gün İçinde Yeni Aşı Geliştirme Hedefi
BioNTech ile ortaklık yapan ABD merkezli Pfizer, Fox Business’a yaptığı açıklamada, geliştirdikleri koronavirüs aşısının yeni varyantlara karşı sürekli olarak gözlem altında tutulduğunu belirtti. Şirket, “Eğer aşının etkisiz olduğu bir varyant ortaya çıkarsa, Pfizer ve BioNTech olarak 100 gün içinde bu yeni varyanta özel olarak hazırlanmış bir aşı geliştirme ve üretme hedefimiz var.” ifadesini kullandı.
İki Yeni Hatırlatıcı Doz Yolda
ABD merkezli Johnson & Johnson, Cuma günü yaptığı açıklamada sağlıklı yetişkinler için mevcut aşıdan daha güçlü bir dozun test aşamasında olduğunu duyurdu. Diğer bir firma olan Moderna ise, özellikle Omicron varyantı ile birlikte gelişen mutasyonlara karşı etkili olabilecek iki yeni hatırlatıcı aşı dozu üzerinde çalışmalarını sürdürdüğünü bildirdi.
‘Hızlı Bir Şekilde Uyarlama Yeteneği’
Sputnik V aşısının geliştirilmesine finansman sağlayan Rusya Doğrudan Yatırım Fonu (RDIF) Başkanı Kirill Dmitriev, Rus haber ajansı RT ile gerçekleştirdiği röportajda, Omicron’un mevcut aşılara karşı dirençli olduğunun ortaya çıkması durumunda, Sputnik V aşısını yeni varyanta hızlı bir şekilde uyarlama konusunda Rus bilim insanlarına güveninin tam olduğunu dile getirdi.