1. Haberler
  2. Eğitim
  3. Üniversite Seçiminde Öğrenci Deneyimleri ve Önerileri

Üniversite Seçiminde Öğrenci Deneyimleri ve Önerileri

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Üniversite Seçiminde Öğrenci Deneyimleri

Üniversite Seçiminde Öğrenci Deneyimleri

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarının açıklanmasının ardından pek çok öğrenci, “Hangi bölümü, hangi üniversiteyi tercih etmeliyim?” sorusunun yanıtını aramaya başladı. Tercih kılavuzlarıyla yetinmeyen gençler, üniversite kampüslerini gezerek bu okulların sunduğu olanakları detaylı bir şekilde araştırdı. Tercih edecekleri üniversiteyi belirlemede önemli kriterlerden biri ise mezunların iş yaşamındaki başarıları oldu.

“BAŞARIMDA OKULUMUN PAYI ÇOK BÜYÜK”

Özel bir üniversitede İngilizce İşletme Bölümü’nü yüzde 100 burslu olarak kazanan Sanem Yıldız, çift ana dal hakkını kullanarak İngilizce Ekonomi eğitimi de aldı. 2009 yılında her iki bölümü de birincilikle tamamlayan Yıldız, aynı zamanda yüzde 100 burslu İngilizce Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi yüksek lisans programını da başarıyla bitirdi. Dezavantajlı üniversite öğrencileri için sürdürülebilir fırsat eşitliği yaratmaya odaklanan ‘Askıda Ne Var?’ ve ‘Kampüste Ne Var?’ dijital girişimlerinin genel müdürü olan Yıldız, yüksek lisans programlarına ‘Sosyal Pazarlama’ dersi veriyor. Başarılarını, okulunun kariyerine etkisini ve tercih aşamasındaki gençlere yönlendirecek önerilerini şöyle ifade ediyor:

  • “Global şirketlerde finans, pazarlama gibi farklı pozisyonlarda görev aldım. Bu süreçte dijital medya ve sosyal etki alanlarında kendimi geliştirdim. 2019 yılında Forbes tarafından ‘İnternette Çığır Açan 50 Girişim’ arasında gösterilen ‘Askıda Ne Var’, bugüne kadar 40’tan fazla ödül kazandı. Öğrencilere ihtiyaç duydukları her alanda destek sunan bu girişimler oldukça değerli.”
  • “Üniversitede okurken okulun maddi ve manevi desteğinin ne kadar önemli olduğunu anladım. Hem bireysel projelerimde hem de kurumsal kariyerimde, hocalarımla kurduğum dostluk bağları ve üniversitenin global vizyonu, başarılarıma büyük katkı sağladı.”
  • “Eğitim hayatım boyunca okulda yarı zamanlı asistanlık yapma fırsatı buldum. Bu sayede burs ve maaş desteği aldım. Hocalarım, global şirketlerde staj yapmam için beni yönlendirdi. İşe yerleşmemde de büyük destek verdiler. Kariyerime devam ederken de Mezunlar Birimi’nin desteği hiç eksik olmadı. Başarılı olmamda okulun payı gerçekten çok büyük.”

İşletme ve ekonomi eğitimi alanların iş bulma olanaklarının oldukça fazla olduğunu belirten Yıldız, aday öğrencilere; eğitim süreci ve sonrası iş yaşamında kendilerini destekleyecek, yönlendirecek ve yalnız bırakmayacak üniversiteleri tercih etmelerini öneriyor.

“İYİ MÜHENDİS OLMAK YETMEZ, DÜNYA VATANDAŞI OLMAK ŞART”

Mühendislik Fakültesi Enerji Sistemleri Mühendisliği bölümünü 2015 yılında tamamlayan ve şu anda Hollanda’da enerji, çevre ve iklim değişikliği danışmanlık şirketinde kıdemli danışman olarak çalışan Kardelen Afrodit Adsal, mezun olduğu bölüm ve üniversite tercihleriyle ilgili değerli önerilerde bulundu. Adsal, “Gelecekte nelerin beklediğini, bölümün akademik kadrosunu, çalışma alanlarını ve genel dünya trendlerini araştırarak tercih yapsınlar. Gençler hangi bölümde okursa okusun, aktif olarak kullanabildikleri yabancı dil çeşitliliğini artırmalı ve farklı disiplinlerden yararlanarak çalışmaya odaklanmalıdır.” diyerek tavsiyelerde bulundu.

Üniversite Seçiminde Öğrenci Deneyimleri ve Önerileri

Üniversite eğitimi sürecinde öğrenci değişim programlarına katıldığını vurgulayan Adsal, şunları ekledi: “Global bir okulda eğitim almak, hem sosyal hem de mesleki geleceğiniz için son derece önemli. Artık sadece iyi mühendis olmak yeterli değil. Düşünce yapınızın dünya vatandaşı seviyesinde olması ve bu bakış açısıyla mühendislik yetkinliklerinizi kullanmanız gerekmektedir. Bu konuda okulumun desteğini asla göz ardı edemem.”

ÖĞRENCİLERİN PROJELERİ İÇİN OKULUN DESTEĞİ MÜHİM

Farklı disiplinleri bir araya getiren okulunun, öğrencileri tek bir kalıba sokmaktan kaçındığını ve bu uygulamanın öğrencilerin ufkunu genişlettiğini belirten Adsal, okulun projeleri hayata geçirmede sağladığı desteğin önemine değindi. Bu konudaki deneyimini şu şekilde anlattı:

  • “Öğrenci olduğum dönemde TÜBİTAK tarafından düzenlenen Alternatif Enerjili Araçlar Yarışması’na hem 2013 hem de 2014 yıllarında katıldık. Hidrojen Yakıtlı Araç branşında yarışmalara katıldım ve hem takım kaptanı hem de yarış pilotu olarak görev aldım. Bu kategoride 2013 yılında yarışmaya katılan ve 2014 yılında ilk 5’te yer alan tek vakıf üniversitesi benim okulumdu.”
  • “Mezun olduktan sonra 2018 yılında üniversitemin verdiği Yılın Girişimci Kadını Ödülü’ne, 2019 yılında da Enerji Ekonomisi Derneği’nin Yılın Enerjik Kadını Ödülü’ne layık görüldüm. Bu benim için büyük bir gurur kaynağı. Mezuniyetimin ardından da okulumla olan iletişimim devam ediyor. Öğrencileriyle bağını koparmayan bir okuldan mezun olmak beni hem mutlu ediyor hem de hâlâ iş yaşamıma katkı sağlıyor.”

Üniversite Seçiminde Öğrenci Deneyimleri ve Önerileri
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin