Twitter Reklam Gelirleri ve Markaların Tepkisi
İzay Dijital’in kurucusu ve sosyal medya uzmanı Esat Özcan, Twitter’ın 2022 yılını reklam gelirleriyle birlikte toplamda 5,1 milyar dolar ile kapattığını belirtti. Bu rakam, küresel dijital reklam pazarının yalnızca %1’inden daha az bir paya tekabül etmekte. Özcan, “Twitter, birçok marka için bu gelişmeler yaşanmadan önce bile etkili bir reklam aracı değildi. Bu durumda markaların çok daha temkinli adımlar atması gerekecek” şeklinde konuştu.
Dünya Markalarının Twitter’da Reklamları Durdurması
Dünyaca ünlü markaların Twitter üzerindeki reklam faaliyetlerini durdurma trendinin öncülerinden bazıları, ilaç devi Pfizer ve atıştırmalık üreticisi Mondelez oldu. Bu markalara, General Mills, Volkswagen Group, Audi ve General Motors gibi büyük şirketler de katıldı. Ayrıca, Coca Cola ve Unilever gibi devlerin reklam satın almalarıyla ilgilenen Interpublic Group, işbirliği yaptığı markalara Twitter’da reklam aktivitelerini durdurmaları yönünde tavsiyelerde bulundu.
Elon Musk’ın yeni sahibi olduğu Twitter’ın yaşanan bu gelişmeleri, platformun gelirlerinde büyük bir düşüşe yol açabileceği yönünde değerlendirdiğini ifade eden Esat Özcan, “Markalar, Twitter’ın satın alma sürecini geciktiren içerik moderasyonu ve sahte hesaplar gibi ciddi endişeler nedeniyle Twitter reklamlarından çekiliyor. Özellikle otomotiv sektöründeki firmalar, Musk’ın rakibi konumundaki Tesla’nın CEO’su olmasından dolayı da geri adım atma kararı alıyor. Bu durumun daha da yayılabileceği görünüyor; zira Toyota, nasıl bir strateji geliştireceğini hâlâ değerlendiriyor” şeklinde yorumda bulundu.
Özcan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Mavi tik aboneliği gibi iddialı kararlar alınsa da, Musk’ın yapısal düzenlemelere gittiği de bir gerçek. Yakın zamanda Hindistan’daki iş gücünün %90’ını işten çıkarma kararı alması, onun sıra dışı bir yönetici olduğunu ortaya koyuyor. Dolayısıyla markalar, platformun bu çalkantılı süreci nasıl atlatacağını ve şirketin yeni sahibinin nasıl bir yön çizeceğini görmek için sabırsızlanıyorlar”.