Twitter’ın Mavi Tik Rozeti Üzerine Yeni Gelişmeler
Twitter’ın mavi tik rozeti, uzun süredir sosyal medyada tartışmalara yol açan bir konu haline gelmişti. Twitter Blue adı altında sunulan ücretli versiyon için belirlenen 8 dolarlık fiyatla birlikte, mavi tik rozeti almak isteyen kullanıcılar arasında bir rekabet başlamıştı. Ancak, bu konuda yeni bir adım atıldı ve Twitter, artık para ile satılmayacak yeni bir şeffaf rozet tasarladı.
Twitter Resmi Hesaplar İçin Yeni Bir Rozet Sunacak
Yeni sistemle birlikte, ‘resmi’ olarak adlandırılan şeffaf rozet, devlet hesapları, şirketler, iş ortakları, büyük medya kuruluşları ve bazı tanınmış kişilere verilecek. Bu hamlenin arkasındaki temel neden, kullanıcılar arasında kafa karışıklığına yol açan mavi tikli hesapların güvenilir olup olmadığını ayırt edebilmek. Zira, mavi tik almış bir hesap, aslında sahte bir Twitter hesabı da olabilir.
Konu hakkında açıklama yapan ürün yönetiminden sorumlu Esther Crawford:
“Birçok kişi, Twitter Blue üzerinden mavi onay rozeti almış aboneler ile resmi olarak doğrulanmış hesapları nasıl ayırt edeceklerini merak ediyor. Bu ayrımı sağlamak adına geliştirdiğimiz ‘Resmi’ rozetini tanıtıyoruz. Önceden doğrulanmış tüm hesaplar ‘Resmi’ etiketini almayacak ve bu etiketin satın alınması mümkün olmayacak.
Yeni rozetin alacak hesapları arasında devlet hesapları, ticari şirketler, iş ortakları, büyük medya kuruluşları, yayıncılar ve bazı tanınmış kişiler yer alacak. Twitter Blue ise, kimlik doğrulaması içermeyen, mavi onay rozeti ve belirli özelliklere erişim sunan isteğe bağlı bir ücretli abonelik olacak. Hesap türleri arasında ayrım yapmanın yollarını geliştirmeye devam edeceğiz.”