1. Haberler
  2. Eğitim
  3. Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim Kongresi

Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim Kongresi

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve Marmara Üniversitesinin iş birliğiyle, Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall Kültür Merkezi’nde “Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” teması etrafında düzenlenen kongre, eğitimciler ve üniversitelerden akademisyenlerin katılımıyla gerçekleştirildi.

Kongrenin açılışında konuşan Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, günümüzde eğitimde dikkate alınan en önemli konulardan birinin öğretim programları ve müfredat olduğunu vurguladı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne duyulan ihtiyacı açıklayan Yelkenci, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, özgün bir yaklaşım sunmaktadır. Bilgi ve kazanım temelli programlar, uzun zamandır hem dünyada hem de ülkemizde uygulanmaktadır. Ancak bilgi odaklı bir öğretim programı oluşturduğunuzda, bu genellikle tüketime yönelik bir sonuç doğurur. Oysa, bireylere beceriler kazandırdığınızda, bu becerilerle üretim yapma yeteneği kazanırlar; temel mesele buradadır.” ifadelerini kullandı.

Yelkenci, Türkiye’de kullanılan eğitim modelinin birçok alanda özgünleştiğini ve farklılaştığını belirterek, hukukta ortaya çıkan yeni bir yaklaşım olan “unutulma hakkı” konusuna değindi. Unutulma hakkının öğrenciler için son derece önemli olduğunu düşündüğünü ifade eden Yelkenci, “Geçen yıl yaptığımız bir düzenleme tamamen bu amaca yönelikti. Öğrencilerin görüntülerinin sosyal medyada paylaşılabilmesi için, velinin izni ve çocuğun yaşı küçükse rehber öğretmen nezaretinde öğrenci izni alınarak yapılması gerektiğini öngören bir düzenleme, unutulma hakkına yönelik önemli bir adımdır.” şeklinde konuştu.

MEB’İ Takdir Etmeliyiz

İstanbul Milli Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, geleceğin neslini inşa etmek amacıyla Türkiye Maarif Modelinin sahada etkin ve verimli uygulayıcıları olarak her üç ayda bir İstanbul’daki dekanlarla toplantılar düzenlediklerini ve bu doğrultuda her cumartesi öğretmen atölyeleri gerçekleştirdiklerini belirtti.

Türkiye Yüzyılı'nda Eğitim Kongresi

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İrfan Erdoğan, eğitimciler tarafından kongreye gönderilen bildirilerin yüzde 90’ında “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” ifadesinin geçtiğini vurgulayarak, “Çoğunluğu öğretmen olan katılımcılarımız, bu terimi kendi özgür iradeleriyle kullanmışlardır. Milli Eğitim Bakanlığını bu açıdan takdir etmemiz gerekir. Bir kongrede 60 bildirinin önemli bir kısmının başlığında ‘Maarif Modeli’ ve ‘Türkiye Yüzyılı’ tabirleri yer alıyorsa, bu durum bu kavramların ne kadar güçlü bir etki yarattığını göstermektedir.” şeklinde değerlendirmelerde bulundu.

Türkiye Yüzyılı'nda Eğitim Kongresi

Kongrenin amacı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde eğitim sisteminin güçlendirilmesi ve sahada uygulanabilir iyi örneklerin görünür kılınmasıdır. Çeşitli oturumların gerçekleştirileceği kongre, yarın da devam edecektir.

Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim Kongresi
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin