Türkiye Vodafone Vakfı’ndan Önemli İşbirlikleri
Türkiye Vodafone Vakfı, “Yarını Kodlayanlar” projesinin 4’üncü yılında iki önemli işbirliğine imza atmaya hazırlanıyor. Vakıf, eğitici eğitimlerine Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenlerini de dahil ederek, dünyanın en büyük eğitim platformlarından biri olan The Clubhouse Network ile işbirliği yaparak 14-17 yaş arasındaki gençlere Yapay Zeka eğitimleri verecek. Bu sayede, kodlama eğitimlerini Türkiye genelinde yaygınlaştırırken, belirli illerde fiziksel eğitim lokasyonları oluşturarak içeriklerini zenginleştirmeyi hedefliyor.
Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, çocukların eğitimine destek olmanın önemine dikkat çekerek, “Türkiye Vodafone Vakfı olarak, tüketen değil, üreten bir nesil istiyoruz. ‘Yarını Kodlayanlar’ projemizle çocuklarımızı kod yazmaya özendirerek, geleceğin teknoloji üretenleri olmalarını hedefliyoruz. Bugüne kadar 60 ilde, 43 bini aşkın çocuğa kodlama öğrettik. Projemizin çocuklarımızda olumlu değişimler yarattığını görmekten mutluluk duyuyoruz. Eğitim alan çocukların %53’ü, kodlama mantığının gerçek hayat problemlerini çözebileceğini düşünüyor. %76’sı ise ileride yazılım geliştirmeyi planlıyor. Bu verilerle, projemizin 4’üncü yılında kodlama eğitimlerimizi tüm illere yaymayı amaçlıyoruz. Önümüzdeki bir yıl içinde 81 ilde 100 bin çocuğa daha kodlama eğitimi vermeyi hedefliyoruz. Dijital yetkinliklerin artırılması, Vakfımızın ana misyonu olmaya devam edecek.” dedi.
Habitat Derneği’nden Destek
Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Civan Sözkesen, “Habitat Derneği olarak, 25 yıldır toplumsal dönüşüm ve bilişim odaklı kalkınma alanlarında çalışmalar yürütüyoruz. ‘Yarını Kodlayanlar’ ile dijital dönüşümümüzü çocuklar aracılığıyla gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. 21. yüzyıl becerileri arasında yer alan tasarım odaklı düşünme, yaratıcılık ve kolektif çalışma gibi becerileri kodlama eğitimlerimizle destekliyoruz. Eğitim içeriklerimizi her yıl güncelleyerek, çocukların ihtiyaçlarına yönelik en güncel konuları ele alıyoruz. Projemizin 4. döneminde dijital dünyada önemli hale gelen yapay zeka ve uygulamaları konusunda eğitim vermeyi planlıyoruz. Habitat Derneği olarak, 81 ilde gönüllü eğitmenlerimizle eğitimlerimizi sürdürmeye devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.
MEB Öğretmenlerine Kodlama Eğitimi
“Yarını Kodlayanlar” projesinde eğitimler, gönüllü öğretmenler aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Son 3 yılda, Habitat Derneği bünyesinde görev alan ve çoğunluğu üniversite öğrencisi olan 355 gönüllü eğitmenle projeye devam ediliyor. Bu yıl, devlet okullarındaki öğretmenlere de eğitici eğitimleri veriliyor. İlk etapta, Nisan ayında 38 öğretmen “Temel Kodlama Eğitimi” altında, 4 günlük algoritma, Scratch 3.0 ve Microbit eğitimi aldı. Yeni dönemde, 40 öğretmene Scratch programlama eğitimi verilerek, kendi illerinde diğer öğretmenleri eğitmeleri ve görev yaptıkları okullarda kodlama eğitimi vermeleri sağlanacak.
19 Ülkede 25 Bin Gence Ulaşıyor
Tüm dünyada dezavantajlı konumda bulunan 14-17 yaş arasındaki gençlerin fikir ve yeteneklerinin teknoloji aracılığıyla geliştirilmesini hedefleyen The Clubhouse Network, ilk kez “Yarını Kodlayanlar” projesi ile Türkiye’ye geliyor. 1993 yılında MIT Media Lab ve Boston Bilim Müzesi işbirliğiyle kurulan platform, gençlerin kendilerini güvende hissedecekleri, projelerini geliştirirken öğrenebilecekleri ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirebilecekleri bir ekosistem sunmak için çalışıyor. Bugün, 19’dan fazla ülkede 100’den fazla Clubhouse her yıl 25 bin gence ulaşmayı başarıyor.
İlk Clubhouse İstanbul’da Açılıyor
“Yarını Kodlayanlar” projesi kapsamında Türkiye’deki gençlerin de The Clubhouse Network bünyesindeki özel eğitimlere erişebilmesi sağlanacak. Gençlere dijital dünyanın önemli bir alanı olan Yapay Zeka eğitimi verilecek. Eğitimler; Yapay Zeka Nedir ve Kullanım Alanları, Veri Bilimi, Yapay Zeka Algoritmaları, Makine Öğrenmesi, IoT ve Bulut’un Yapay Zekadaki Yeri gibi konuları kapsayacak. The Clubhouse Network işbirliği için İstanbul, Ankara ve Trabzon olmak üzere 3 pilot il belirlendi. Eğitimler, Ocak ayı itibarıyla İstanbul’da başlayacak. Proje için 45 gönüllü eğitmen, 1,5 ay boyunca haftada 2 gün okul sonrası gençlerle çalışarak, onların proje geliştirmelerine yardımcı olacak. Her bir genç, toplam 24 saatlik eğitim alacak. 2020 sonuna kadar 3 ilde 1.000 gence ulaşılması hedefleniyor.
Tavsiye Oranı %82
“Yarını Kodlayanlar” projesiyle, 7-14 yaş arasındaki çocuklara programlama, algoritma mantığı, uygulama yapma, hikâye oluşturma ve oyun yapma gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimler verilmektedir. Projeye katılan çocukların %49’u erkek, %51’i kız öğrencilerden oluşurken, %56’sı 7-10 yaş, %44’ü ise 11-14 yaş aralığında yer alıyor. 2018 yılı sosyal etki sonuçlarına göre, eğitim sonrası kodlama ve algoritmaların nasıl çalıştığını bilenlerin oranı %53, kodlama mantığının gerçek hayat problemlerini çözebileceğini düşünenlerin oranı %53 ve algoritma kavramını öğrenenlerin oranı %66 olarak belirlenmiştir. Katılımcıların %76’sı eğitimlerden memnun olduğunu belirtirken, %82’si aldıkları eğitimleri arkadaşlarına tavsiye edeceklerini ifade etmektedir. Ayrıca, katılımcıların %70’i eğitimlerin yazılım geliştirme konusundaki bilgilerine katkı sağladığını düşündüklerini dile getirirken, %76’sı gelecekte yazılım geliştirmeyi düşünüyor.
Adanalı Çocuklardan Büyük Başarı
“Yarını Kodlayanlar” projesi katılımcılarından, Adana Vakıfbank Ortaokulu öğrencilerinin oluşturduğu “XSun Team” ve “Futurecore” takımları, 28 Kasım – 1 Aralık tarihlerinde Çin’de düzenlenecek MakeX Robotik Yarışması 2019 Dünya Finali