1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. TÜİK 2019 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları

TÜİK 2019 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

TÜİK’in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları

TÜİK'in Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından bu yıl gerçekleştirilen “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması-2019” sonuçları kamuoyuyla paylaşıldı. Araştırmanın bulgularına göre, 16-74 yaş grubundaki bireylerde internet kullanım oranı %75,3 olarak belirlendi. Geçen yıl bu oran %72,9 seviyesinde kaydedilmişti. İnternet kullanım oranı erkeklerde %81,8, kadınlarda ise %68,9 olarak gerçekleşmiştir. Ülke genelinde internet erişim imkanı olan hanelerin oranı %88,3’e ulaşırken, bu oran geçen yıl %83,8 olarak tespit edilmişti.

Genişbant İnternet Erişimi Artış Gösterdi

Araştırma sonuçlarına göre, genişbant internet erişim imkanı olan hanelerin oranı %87,9’a yükseldi. Bu bağlamda, hanelerin %49,1’i sabit genişbant bağlantı (ADSL, kablolu internet, fiber gibi) kullanarak internete erişim sağlarken, %86,9’u mobil geniş bant hizmetlerinden faydalandı. Geçtiğimiz yıl genişbant internet erişim imkanı olan hanelerin oranı %82,5 seviyesindeydi.

Kişisel amaçlarla kamu kurum ve kuruluşlarıyla iletişim kurmak veya kamu hizmetlerinden yararlanmak amacıyla Nisan 2018 ile Mart 2019 döneminde internet kullanan bireylerin oranı, 16-74 yaş grubunda %51,2 olarak kaydedildi. Bu oran, bir önceki dönem %45,6 olarak belirlenmişti. Kullanım amaçları arasında “kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme” %45,8 ile ilk sırada yer aldı.

İnternetten Alışveriş Yapma Eğilimi Artıyor

İnternetten kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi veren ya da satın alan 16-74 yaş grubundaki bireylerin oranı, geçen yılın Nisan ayı ile bu yılın Mart ayı arasında %34,1 olarak gerçekleşti. Bu oran, bir önceki dönemde %29,3 seviyesinde kaydedilmişti. İnternet üzerinden alışveriş yapma oranı erkeklerde %38,3, kadınlarda ise %29,9 olarak tespit edildi. Bu oranlar, önceki dönemlerde sırasıyla %33,6 ve %25 olarak gözlemlenmişti.

İlgili 12 aylık dönemde internet üzerinden alışveriş yapan bireylerin %67,2’si giyim ve spor malzemesi alırken, %31,7’si seyahatle ilgili diğer hizmetleri (seyahat bileti, araç kiralama vb.) satın aldı. Aynı dönemde bireylerin %27,4’ü gıda maddeleri veya günlük gereksinimlerini, %26,9’u ev eşyası (tüketici elektroniği hariç), %20,3’ü elektronik cihazlar ve %20,2’si kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil) satın aldı.

Giyim ve spor malzemeleri, erkekler tarafından %57,2 oranıyla, kadınlar tarafından ise %79,6 oranıyla internet üzerinden en çok satın alınan ürün grubu oldu. Aynı dönem içerisinde erkeklerde seyahatle ilgili diğer faaliyetler %37,7 ile ikinci sırayı alırken, bunu %30,2 ile elektronik araçlar takip etti. Kadınlarda ise giyim ve spor malzemelerinin ardından %29,5 ile gıda maddeleri ve günlük gereksinimler, %24,2 ile seyahatle ilgili diğer faaliyetler izledi.

TÜİK 2019 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması Sonuçları
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin