TikTok ve ABD Hükümeti Arasındaki Gerginlik
Çin merkezli sosyal medya platformu TikTok, geçmişte kullanıcıların dikkatini çeken garip meydan okumalarla tanınırken, bugünlerde ABD Hükümeti ile yaşadığı gerilimlerle gündeme geliyor. Bilindiği üzere, TikTok’un ABD operasyonları oldukça ciddi bir baskı altındadır. Son gelişmeler ışığında, TikTok, ABD’deki payını bir Amerikan şirketine satma fikrine açık olduklarını resmi bir açıklama ile duyurdu.
Twitter, TikTok’un ABD Operasyonlarını Satın Almaya Hazırlanıyor
Donald Trump yönetimi, TikTok’u, ABD’li kullanıcıların verilerini Çin Hükümeti’ne iletmekle suçlayarak ulusal güvenliği tehdit etmekle itham etmişti. Ancak TikTok, bu iddialara karşı sert bir şekilde karşı durarak, alınan kararların dayanağının olmadığını belirtti. The Wall Street Journal’ın haberine göre, Twitter da TikTok’un ABD operasyonlarını satın almak amacıyla müzakerelere başlamaya hazırlanıyor. Microsoft’un da bu hisselerle ilgilendiği biliniyor; fakat Twitter’ın daha küçük bir şirket olması, antitröst sorunları yaşamalarına engel olabilecek bir durum sunuyor ve bu da onları daha avantajlı bir konuma getiriyor.
Öte yandan, Twitter’ın Microsoft kadar yüksek meblağlar ödeyemeyeceği de aşikar. Bu durum, neden doğrudan TikTok’un kendisini değil de yalnızca kısmi bir organizasyonunu satın almak istediklerine dair bir açıklama oluşturuyor.
Anlaşma Çok Kısa Sürede Tamamlanabilir
Her ne kadar ByteDance’in kiminle anlaşacağı henüz netleşmemiş olsa da, çok kısa bir süre içerisinde nihai kararın alınması bekleniyor. ABD Başkanı Donald Trump, anlaşmanın 15 Eylül’den önce gerçekleştirilmesini istediğini ifade etmişti. TikTok, dünya genelinde, özellikle gençler arasında büyük bir popülariteye sahip; platformun ABD’de yaklaşık 100 milyon kullanıcısı bulunuyor. Kullanıcıların sadece 1 dakikalık kısa videolar çekebildiği bu platform, ortaya çıkan akımlarla viral hale gelme potansiyeline sahip.
ABD’li yetkililerin almış olduğu kararların, TikTok’un bu büyümesine ve popülaritesine nasıl bir etki yapacağı ise merak konusu. O zamana kadar, TikTok, TV uygulaması gibi yeni ürünlerle pazarında kendini sağlamlaştırmaya çalışıyor.
Kaynak: webtekno.com