1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. SWOT Analizi: Güçlü ve Zayıf Yönlerinizi Belirleyin

SWOT Analizi: Güçlü ve Zayıf Yönlerinizi Belirleyin

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

SWOT Analizi Nedir?

SWOT Analizi Nedir?

SWOT analizi, bir işletmenin içsel ve dışsal çevresel faktörlerini değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatlarını ve tehditlerini belirlemesine yardımcı olan etkili bir stratejik planlama aracıdır. Bu analiz, şirketinizin mevcut durumunu anlamanızı sağlayarak gelecekteki başarılar için bir yol haritası oluşturmanıza olanak tanır.

SWOT matrisinin dört temel bileşeni bulunmaktadır: Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler. Zayıf yönlerden kastımız, geliştirilmesi gereken alanlardır. Şirket analizi yaparken, performans trendlerini, kaynakları ve yetkinlikleri güçlü ve zayıf yönler açısından inceleyebiliriz. Ayrıca, misyon ve hedefler ile çevre değerlendirmesi (rakipler vb.) yaparak fırsatları ve tehditleri de göz önünde bulundurmalıyız.

SWOT analizi sonucunda işletme çeşitli kazanımlar elde edebilir.
Bunlardan bazıları şunlardır:

  • Güçlü yönlerimizi fırsatlardan yararlanacak şekilde kullanabiliriz.
  • Zayıf yönlerimizin farkına vararak, onları güçlü yönlere dönüştürecek stratejiler geliştirebiliriz.
  • Çevremizdeki tehditleri güçlü yanlarımız ile bütünleştirilebilecek fırsatlara dönüştürebiliriz.

Kişisel SWOT Analizi

Kişisel olarak bir SWOT analizi yapmak isterseniz, aşağıda sizin için güzel bir örnek bulunmaktadır.

SWOT analizi yaparken;

İçsel unsurlarda, güçlü ve zayıf yönleri analiz ederiz.

Güçlü Yönler Nedir?

Kuvvetli yönlerinizi ortaya çıkarırken sormanız gereken temel sorular şunlardır:

  • Sahip olduğunuz avantajlar nelerdir?
  • Farklılıklarınız neler?
  • Potansiyeliniz nedir?
  • Neleri iyi yapıyorsunuz?
  • Hangi kaynaklara kolay ulaşım imkanınız var?
  • Dışarıdan bakanlar sizin hangi yönünüzü güçlü görüyor?
  • En iyi olduğunuzu düşündüğünüz yönleriniz hangileridir?

Zayıf Yönler Nelerdir? (Geliştirilmesi Gereken Yönler)

Zayıf yönlerinizi belirlerken sormanız gereken temel sorular şunlardır:

  • Geliştirmeniz gereken, mükemmel olmayan yönleriniz nelerdir?
  • Neleri kötü yapıyorsunuz ya da yaptığınızı düşünüyorsunuz?
  • Nelerden kaçınmalısınız?
  • Dışarıdan zayıf görünen yönleriniz sizce neler olabilir?
  • Mali zorluklarınız nelerdir?
  • Dil gibi yetersizlikleriniz varsa, burada geliştirilmesi gereken yönleriniz nelerdir?

Dışsal Unsurlar

Dışsal unsurlarda ise fırsatlar ve tehditleri analiz ederiz.

Fırsatlar Nelerdir?

Fırsatları algılamaya çalışırken başlıca 2 temel soruyu sormalısınız:

  • İyi fırsatlar nerede ve nasıl bulunur?
  • Etrafınızdaki gelişmekte olan süreçler ve eğilimler nelerdir?
  • Ekonomik, teknolojik, çevresel vb. alanlarda fırsatlar hangileridir?

Tehditler Nelerdir?

Tehditleri algılamaya çalışırken başlıca 3 temel soruyu sormalısınız:

  • İlerlemenizi engelleyen faktörler nelerdir? (Mevcut engeller – Potansiyel engeller)
  • Rakiplerde tehdit edici gelişmeler var mı?
  • Size zarar verebilecek faktörler nelerdir?
  • Her gün yaptığınız şeyi farklı bir şekilde yaparak tehditleri fırsata çevirme imkanınız var mı?
  • Müşterilerinizi rakiplerinize kaptırma riskinizi nasıl ortadan kaldırabilirsiniz?

Buraya Dikkat!

Analizi yaparken güçlü ve zayıf yönler için gerçekçi olmak oldukça önemlidir. Mevcut durum ile olması istenilen durumu ayırt etmek gerekir; gri alanlardan kaçınmak da önemli bir noktadır. “Rakipsizim” dememek, rekabet edilebilirliği ön planda tutmak gerekmektedir. Her başarılı kişi ve şirket, başarılarını sürdürülebilir ve disiplinli çalışmalarına borçludurlar. Çünkü başarı, bir nebze durup dinlenmeyi kabul etse de asla rehaveti kabul etmez. Başarılı insanlar, ne zaman çalışacaklarını ve ne zaman dinleneceklerini iyi bilirler.

Bu nedenle, kendinizin ve şirketinizin yeteneklerinin farkında olmak; iyi ve planlı bir çalışma ile yapılmış bir analizle mümkün olabilir. Birçok başarılı analiz metodolojisi mevcut olsa da, en yaygın ve bilinen yöntem hala SWOT analizidir. Geçmişte yaptığınız SWOT analizinizi, değişen dünya, gündem, ekonomik ve teknolojik gelişmeler ışığında belirli aralıklarla yeniden yapmanız faydanıza olacaktır.

Başarı dolu günler dilerim!

SWOT Analizi: Güçlü ve Zayıf Yönlerinizi Belirleyin
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin