SGK’den Covid-19 Nedeniyle Vefat Eden Sağlık Çalışanlarına Yönelik Yeni Düzenleme
SGK’nın yaptığı açıklamaya göre, Covid-19 hastalığı nedeniyle hayatını kaybeden sağlık çalışanlarının meslek hastalığı ve vazife malullüğü süreçlerine ilişkin net bir yol haritası belirlenmiştir. Bu süreçlerin hızlandırılması amacıyla Sağlık Bakanlığına resmi bir yazı gönderilmiştir. SGK, sağlık çalışanlarının Covid-19 nedeniyle vefat etmeleri durumunda hangi işlemlerin yapılması gerektiği konusunda gerekli belgeleri talep etmiştir.
SGK’nın Bakanlığa ilettiği yazıda şu ifadelere yer verilmiştir: “Görevi nedeniyle Covid-19’a yakalanarak hayatını kaybeden sağlık çalışanları, kadrolarına göre; 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 4. maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi (memurlar) kapsamında Vazife Malullüğü, (a) bendi (işçiler) kapsamında olanlar ise Meslek Hastalığı olarak değerlendirilecektir.”
Ayrıca, Covid-19 nedeniyle vefat eden memur statüsündeki sağlık çalışanlarının başvurularının, ilgili kurumlar tarafından hızlı bir şekilde toplanarak SGK’ye iletilmesi gerektiği belirtilmiştir. 5510 sayılı Kanun’un 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında yer alan sağlık personelinin hak sahiplerinin ise, ilgili SGK İl Müdürlükleri ve merkez müdürlüklerine başvuru yapmaları konusunda bilgilendirilmesi gerektiği vurgulanmıştır.
Şu ana kadar yapılan başvuruların, sağlık çalışanlarının bireysel talepleri doğrultusunda ivedilikle değerlendirildiği ve gerekli aylık bağlama işlemlerinin hızla gerçekleştirildiği ifade edilmiştir. Bu bağlamda, Covid-19 nedeniyle hayatını kaybeden sağlık çalışanlarına yönelik başvuruların alınması için SGK İl Müdürlüklerinde özel personel görevlendirilmiş olup, bu görevlilere işlemlerin titizlikle ve hızla sonuçlandırılması talimatı verilmiştir.