Toplumsal sağlık ve beslenme alanlarında bilimsel bilginin temel alınmasını amaçlayan Sabri Ülker Vakfı, İsviçre’nin Lozan kentinde düzenlenen 11. Dünya Bilim Gazetecileri Konferansı’nda, “Bilgi Kirliliği İle Nasıl Mücadele Etmeli?” başlıklı oturuma ev sahipliği yaptı. Bu önemli oturumda, Avrupa Gıda Bilgi Konseyi İletişim Direktörü Nimali Samarasinha, Bilim Medya Merkezi Başkanı Fiona Fox, Sabri Ülker Vakfı Genel Müdürü Begüm Mutuş ve İletişim Bilimleri Enstitüsü Kurucusu Prof. Dr. Ali Atıf Bir konuşmacı olarak yer aldı. Oturumda, sağlık ve beslenme konularında yayımlanan haberlerin toplum üzerindeki etkileri üzerinde duruldu. Türkiye’de yayımlanan sağlık haberlerinin %94.7%40.4
Bilim Bunu Konuşuyor Platformu
Gazetecilere açıklamalarda bulunan Sabri Ülker Vakfı Genel Müdürü Begüm Mutuş, İngiltere’de sağlık ve beslenme konularında medyada yer alan içeriklerin doğruluğunu araştıran Bilim Medya Merkezi ile işbirliği geliştirdiklerini belirtti. Mutuş, “Türkiye’de de böyle bir merkeze ihtiyaç var. Vakıf bünyesinde kurduğumuz Bilim Bunu Konuşuyor platformu aracılığıyla kamuoyunu doğru bilgilendirmeyi amaçlıyoruz. Sağlık ve beslenme alanında referans bir kurum olmayı hedefliyoruz. En büyük amacımız, sağlıklı beslenme konusunda bilimi desteklemek ve toplum sağlığını geliştirmektir” dedi.
Tarafsızlık ve Ticari İlişkiler
Mutuş, vakfın beslenme konusundaki çalışmalarıyla Ülker markası altında bisküvi, çikolata ve şekerleme üreten Yıldız Holding’in menfaatlerinin çakışıp çakışmadığı konusundaki bir soruya ise şu yanıtı verdi: “Zaman zaman tarafsızlığımız konusunda eleştiriler alıyoruz. Oysa, ‘Biz bisküvi, çikolata ve şekerleme üretiyoruz ve bunların bilinçli tüketilmesini istiyoruz’ denildi ve böylece vakıf kuruldu. Hiçbir ürünün ticari tanıtımını yapmıyoruz. Bilim ne söylüyorsa onu aktararak kamuoyunu bilgilendirmeye çalışıyoruz. Vakfı, Ülker’in şirketleri değil, Ülker ailesi fonluyor. Tüm bu eleştirilerin önüne geçmek için alanında uzman, bağımsız bir bilim kurulu oluşturma çabası içerisindeyiz. İlk kurulduğumuzda grup şirketlerinden bazı ürünlerin pozitif iletişimini yapmamız konusunda talepler geldi. Ancak, biz bu taleplere kapımızı kapattık ve bağımsız bir şekilde yolumuza devam edeceğiz.”
Yanlış Bilgi Sorunu
Aynı zamanda Avrupa Gıda Enformasyonu Konseyi’nin (EUFIC) yönetiminde yer alan Begüm Mutuş, “Sağlık ve beslenme konusundaki paylaşımlar, en çok okunan ve yanlış bilgi içeren haberlerin başında geliyor. Biz, uluslararası işbirliklerimiz ve bağımsız bilim kurulumuzun faaliyetlerinin yanı sıra medya mensuplarıyla da yakın çalışarak doğru bilginin yayılmasına katkı sağlıyoruz. Haber ve paylaşımlarda yer alan bilgilerin doğruluğunu bilim kurulumuz aracılığıyla değerlendirip medya ve kamuoyu ile paylaşıyoruz” diye sözlerini tamamladı.