1. Haberler
  2. Bilgi
  3. Proje Okullarında Liyakat ve Sınav Talepleri

Proje Okullarında Liyakat ve Sınav Talepleri

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Proje Okullarına Atama Talepleri

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan ‘Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama ve Yönetici Görevlendirmesine İlişkin Kılavuz’un ardından, Anadolu Eğitim Sendikası (AES) İzmir İl Temsilciliği, proje okullarına atanan yönetici ve öğretmenlerin sınavla görevlendirilmesi gerektiğini belirtti.

“Liyakatli Olanlar Arasında Sınav Yapılmalı”

AES İzmir İl Temsilcisi Adnan Sarısayın, yaptığı yazılı açıklamada, “Proje okulları yöneticileri, diğer okulların yöneticileri gibi yazılı sınav sonrası atanmalıdır. Proje okullarında yönetici olmak isteyenler, Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme Sınavı’na girdikten sonra ilgili yönetmelik çerçevesinde görevlendirilirken, proje okulları bu uygulamadan muaf tutulmaktadır. 2014 yılında hayata geçirilen proje okulları yöneticileri neden sınavla alınmıyor? Proje okullarında görev yapan yöneticiler, il milli eğitim müdürünün teklifi ile bakanlık tarafından doğrudan atanıyor. Bu atama şekli, ehliyet ve liyakate uygun değildir. Hatta ilgili yönetmelikte ‘yönetici olarak görevlendirilecek olanlarda aranan özel şartları dahi taşımayanların proje okullarda yönetici olarak görev yaptıkları görülmektedir. Proje okullarındaki yöneticilerin büyük bir kısmı belli bir sendika üyesidir. Ayrıca, bu okullarda görev yapan öğretmenlerin de o sendikaya üye olmaya zorlandığı bilinen bir gerçektir. Öğretmen atamaları büyük oranda okul müdürünün inisiyatifine bırakılmıştır. Yeni Milli Eğitim Bakanı, proje okullarını yeniden değerlendirmeli ve yöneticilerin ve öğretmenlerin de liyakat esasına dayalı bir sınavla atanmasını sağlamalıdır.” diye konuştu.

“Nitelikli Okulları Proje Okuluna Çevirdiler”

Adnan Sarısayın, nitelikli okulların ‘proje okulları’ haline dönüştüğüne dikkat çekerek, “Önceden Fen ve Anadolu liselerine öğretmen seçimi sınavla yapılırken, bu uygulama kaldırıldı. Nitelikli okulları ‘Proje okulu’ statüsüne geçirerek, öğretmen seçimini okul müdürlerinin inisiyatifine bıraktılar. Bu durum, okul müdürlerinin istemediği öğretmenleri işten çıkarmasına ve kendisine yakın görüşte olan öğretmenleri almasına yol açtı. Atama süreçlerinde yer değiştirme kuralları göz ardı edilerek, merkezi yerlere normal şartlarda gelemeyen öğretmenler de istedikleri okullara atandı. Hatta bazı öğretmenler, canları sıkıldığında bir dilekçe ile istifa edip proje dışındaki okullara tayin isteyebiliyor, başkalarının isteğe bağlı tayin isteyip hizmet puan üstünlüğüne göre atanabildiği boş kadrolara atama şansı elde edebiliyorlar. Bu durum, atamalarda fırsat eşitliğini zedelemiştir. Nitelikli okullara, liyakat göz ardı edilerek, yakın ilişkileri olan kişilerin atanması söz konusu olmuştur. Her ne kadar son değişiklikle görevlendirmelerin bakanlıkça yapılacağı belirtilse de, kimlerin hangi kriterlere göre görevlendirileceği hala belirsizliğini korumaktadır. Bir diğer tartışma konusu ise, çok sayıda İmam Hatip Lisesi’nin proje okulu kapsamına alınmış olmasıdır. ‘Neyin Projesi’ olduğu da ayrı bir tartışma konusudur.” ifadelerini kullandı.

Proje Okullarında Liyakat ve Sınav Talepleri
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin