1. Haberler
  2. Bilgi
  3. MEB’in yeni sistemine reaksiyon: ‘Fırsat eşitsizliğini gözardı etmemeli’

MEB’in yeni sistemine reaksiyon: ‘Fırsat eşitsizliğini gözardı etmemeli’

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme, Değerlendirme ve İmtihan Hizmetleri Genel Müdürü Kemal Bülbül, ilkokullarda uygulanacak ölçme-değerlendirme sistemindeki değişiklikle öğrencilerde sonuç odaklı bir kıymetlendirme yerine süreç odaklı bir kıymetlendirme yapılacağını, öğrencinin gelişim evrakının öne çıkacağını belirtti.

Buna nazaran öğrencilerin kişisel ya da kümeyle yapılan etkinliklere iştirak müşahede raporu, oyun temelli değerlendirmeler ve verilen vazifeleri yerine getirme üzere ölçme araçalarıyla gelişimi takip edilecek.

Bülbül, okullarda bu sistemle birlikte “durum değerlendirmesi” kavramının ön planda olacağını belirterek ölçmenin temel gayesinin öğrencinin okula başladığında bulunduğu nokta ile süreç içinde geldiği nokta ortasındaki gelişimi görmek olarak açıkladı.

Bunun yanı sıra Türkçe eğitiminde ise öğrencinin dört marifetinin ölçülmesi amaçlanırken bu kapsamda özel ölçme araçları kullanılacak.

Eğitimci Maksut Balmuk, bu sisteme karşı çıkılmasının hakikat olmadığını fakat öğrenci ve okullar ortasında fırsat eşitsizliğinin de gözardı edilmemesi gerektiğini söyledi. Balmuk, “Türkiye’deki eğitim gerçeğini ortaya koymamız gerekiyor. Sınıf mevcudiyetleri, riskli yapı, bölgeler ortası sosyo-ekonomik şartları, öğretmen eksiği gibi bütün farklılıkların ortadan kaldırılması gerekir. Böylelikle adil yapı oluşur” dedi.

“UYGULANABİLİR ÜZERE GELMİYOR”

Sınav odaklı bir eğitim sisteminin olduğunu belirten Balmuk, şunları söyledi: “Çocuklar öğrenciliğe başladığı süreçten sonra liseye geçiş sınavı, üniveriste imtihanı, yerleşme imtihanı üzere birçok imtihanla karşı karşıya. Ayrıyeten sınıf öğretmenlerimiz zati güç imtihanlar yapmıyordu. Bu değişiklikle yalnızca 4. sınıflarda da imtihan kaldırımış oldu. Aslında pek bir değişiklik yapılmıyor. Türkiye’deki okullar ve öğrenciler ortası farklılıklar ile imtihan gerçekliğine bakıldığında bu sistem pek uygulanabilir gelmiyor.

MEB’in yeni sistemine reaksiyon: ‘Fırsat eşitsizliğini gözardı etmemeli’
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin