İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, ‘Pendik-Kaynarca-Tuzla Metro Çizgisi TBM Hafriyatı Bitirme Töreni’nde konuştu.
İmamoğlu misyona başladıkları andan itibaren en büyük atılımlardan birisini raylı sistemlerde gerçekleştirdiklerine vurgu yaptı. İBB Başkanı “Dünyanın aynı anda en fazla raylı sistem inşaatı yapan kenti biziz. Yeni metro çizgilerini hemşehrilerimizin hizmetine açtık. Açmaya devam ediyoruz. Finansman ve gibisi nedenlerle ihmale uğramış, çalışmaları durmuş olan çizgilerde yine çalışmaya başlayarak, önemli yol aldık. Ve bu manada adımlarımızı süratle atıyoruz. Yanı sıra yeni raylı sistem çalışmalarımızı da yürütüyoruz” dedi.
“‘BİZ BAŞLATTIK’, NEYİ BAŞLATTINIZ?’
Kaynarca-Pendik-Tuzla sınırının da durmuş durumda aldıkları sınırlardan bir tanesi olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, “Burası, aslında başlı başına İstanbul’da devraldığımız birçok metro sınırının durumunun özeti. Hani, ‘Biz başlattık…’ Neyi başlattınız? ‘Bu metro çizgisini başlattık’ diyorlar. Hayır, başlayan bir şey yok. 2017’de ihalesi yapıldı; gerçek. Bunun üzere birçok yerin ihalesi yapıldı. O da yanlışsız. Bakın bu söylediğim bir hamaset değil. Bu söylediğim bir uydurma cümle değil. İnanın bir kısmının ne yazık ki projesi dahi proje değildir. Büyük bir kısmının finansmanı yoktu. Yalnızca ortada ihale var, ihaleyi alan firmalar var. O kadar” diye konuştu.
“SÖZÜM ONA TABELALAR ASILMIŞ, DENMİŞ Kİ, ‘METRO BAŞLADI!’”
“Tam da bu proje için söyleyeceğim şey; bir-iki tane şantiye suramı yapılmış -binde 2 dediğimiz odur- ve onun dışında öbür bir durum yok” diyen İmamoğlu, “Duran bir yer. Kelamım ona tabelalar asılmış, denmiş ki, ‘Metro başladı!’ Bakın bu formda atılan adımdan ötürü burası tam üç yıl sıfır hareket… Biz misyona geldikten sonra ele aldığımız sınırlardan birisi de burası. Bunu bilhassa Pendikli hemşerilerim bilsinler. Bunu lütfen benim bütün arkadaşlarım, vatandaşlarımıza anlatsınlar. Değerli muhtarlarımız, siz de bu süreci lütfen duyun. Durum bundan ibarettir” sözlerini kullandı. Böylesi büyük projeler için devletin kurumlarının birbiriyle uyumlu çalışması gerektiğinin altını çizen İmamoğlu, “Devletin her kurumu bize aittir. Milletimizin parasıyla, vergileriyle iyi işler yapmak, yararlı işler yapmaktır temeldeki vazifemiz. Kimse babasının malını ya da cebindeki parasını konuşmuyor. Bizler, sizlerin malını, sizlerin parasını en ahlaklı, en faziletli formuyla kullanarak, vatandaşlarımıza hizmet üreterek, çocuklarımızın, gençlerimizin yarınlarını teminat altına almaya çalışıyoruz. Yaptığımız işin özeti bu. Hasebiyle bunun ismi ister hükümet olsun, ister bakanlık olsun, ister İstanbul Büyükşehir Belediyesi olsun, ister Pendik Belediyesi olsun, fark etmez” formunda konuştu.
“DAVETLERİMİZE GELMEMELERİNİN HESABINI MİLLETE VERİRLER”
Büyükçekmece Belediye Başkanı Hasan Akgün ve Kartal Belediye Lideri Gökhan Yüksel’in aktiflikte hazır bulunduklarını kaydeden İmamoğlu, “Biz, bu tıp törenlerimize, İstanbul’un her belediyesini davet ederiz. Diyeceksiniz ki, ‘Niye Pendik Belediye Başkanı yok?’ Biz davet ediyoruz. Gelip gelmemek onların tasarrufları. Davet ettiğimiz yer, bizim yerimiz değil ki; milletin yeri. Davet ettiğimiz proje, tekrar milletin projesi. O bakımdan biz davet edelim, onlar gelsin ya da gelmesin. Ancak gelmemelerinin hesabını millete verirler” ikazında bulundu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ile geçtiğimiz günlerde bir toplantı gerçekleştirdiklerini hatırlatan İmamoğlu, “Gerçekten tam devlet insanlığına yakışır bir görüşme yaptık kendileriyle. İstanbul’un problemlerine dönük, bir nevi ana omurgalarını sıraladık” bilgilerini paylaştı. Kentin batı yakasının ulaşım sorunun değerli ölçüde rahatlatacak Beylikdüzü-Sefaköy metro çizgisinin yatırım planına alınmasının ehemmiyetine dikkat çeken İmamoğlu, “Mahmutbey-Esenyurt sınırını da biz başlatmıştık. Esenyurt’ta bırakmayacağız. Oradan Avcılar’a yanlışsız orayı Sefaköy-Beylikdüzü sınırıyla birleştireceğiz” halinde konuştu.
“EMİN ADIMLARLA YOL YÜRÜYÜŞÜNÜ GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”
“Biz, yerin altını demir ağlarla örerek, İstanbul’un hayatını kolaylaştırarak, tam da iklim kriziyle gayrette kentlerde, pak güçle çalışan metroyla, çağdaş, insanların ömrünü kolaylaştıran ulaşım hizmetini İstanbullularla buluşturmanın emin adımlarla yol yürüyüşünü gerçekleştiriyoruz” diyen İmamoğlu, konuşmasını şu sözlerle tamamladı:
“Kesinlikle ahenk içerisinde hem devletimizin öbür kurumlarıyla çalışırken hem kendi iç mekanizmalarımızda süreçleri yönetirken işi erbabına, işi bilen insanlara, insanlarımızı ayırt etmeksizin yeteneklerine bakarak, onların bilgilerinden faydalanarak, bilginin önünde hürmetle eğilerek, yönetici olarak bilgiye hürmet göstererek devletimize yararlı hizmetler sunmaya devam edeceğiz. Allah bu bakış açısıyla yolumuzu açık etsin. Ferdî bir seyahat değil bu, ulusal bir seyahattir. Millet ismine seyahattir. Ekonomiyi de bilene teslim edeceksin. Metroyu da bilene teslim edeceksin. Yol inşaatını da bilene teslim edeceksin. Hayata dair, yaşama dair, toplumun muhtaçlıklarını karşılarken, milletimizin yetişmiş insan kaynaklarından faydalanmak, tıpkı vakitte tekrar milletimizin ürettiği yerli bir kısım imalatları da sürecin içine katıp, dayanışmayla ülkemizi, kentlerimiz üzerinden büyütmeye ve yarınlara hazırlamaya devam edeceğiz. Bu manada, bu çalışmada emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza, yüklenicimize ve bilhassa yer altında hizmetimize ulaştıran çok saygıdeğer işçi dostlarımıza, mühendisinden emekçisine bütün yol arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.”
HATLARA ENTEGRE OLACAK
Söz konusu çizginin 5,1 kilometre uzunluğundaki 1. etabı olan Pendik Merkez-Kaynarca Merkez-Fevzi Çakmak bölümü, 3 istasyondan oluşuyor. Şimdiye kadar 2 TBM tarafından 5.044 metre tünel imalatı tamamlandı. Seyahat mühleti Kadıköy-Kaynarca Merkez için 42 dakika, Pendik Merkez-Sabiha Gökçen Havalimanı için ise 15 dakika olacak. 2025 Mayıs ayında tamamlanması planlanan metro çizgisi, tek tarafta saatte 61.800 yolcuya hizmet verebilecek. Sınır tamamlandığında Pendik Merkez İstasyonu’nda Marmaray’a, Yüksek Süratli Tren’e ve Kent Hatları’na; Kaynarca Merkez İstasyonu’nda ise M4 Kadıköy – Sabiha Gökçen Havalimanı metro sınırına, entegrasyon sağlanacak.