1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları

Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İnternet Kullanım Alışkanlıkları: Kuşaklar Arası Farklılıklar

İnternet Kullanım Alışkanlıkları: Kuşaklar Arası Farklılıklar

Areda Piar araştırma şirketinin Marketing Türkiye için yaptığı ve 1.100 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen kuşaklara göre internet kullanıcılığı araştırmasının sonuçları açıklandı. Bu araştırma, farklı kuşakların internet kullanım alışkanlıklarını gözler önüne seriyor.

Buna göre, Baby Boomer kuşağının %57.6’sı interneti sosyal medya takibi yapmak amacıyla kullanıyor. Bu grubun en çok tercih ettiği sosyal mecra ise %89.7 ile Facebook oldu. İnternet çağında doğan Z kuşağı ise sosyal mecraları zaman geçirmek için kullandığını ifade etti ve gençlerin %79.9’u Instagram’da daha fazla vakit geçirdiklerini belirtti.

Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları

65 Yaş Üstünün Tercihi: Sosyal Medya

Mart ayının son haftasında gerçekleştirilen ‘Kuşaklara Göre İnternet Kullanıcılığı Araştırması’nın sonuçları dikkate değer bulgular sunuyor:

  • Araştırmada katılımcılara, “İnterneti en çok hangi amaçla kullanıyorsunuz?” sorusu yöneltildi. Alınan cevaplar arasında sosyal medya takibi, video izleme, online TV/gazete takibi gibi çeşitli yanıtlar yer aldı.
  • Özellikle Baby Boomer kuşağı, %57.6 oranıyla interneti sosyal medya takibi için kullandığını belirtti.
  • X kuşağının %47.6’sı, Y kuşağının %44.7’si ve Z kuşağının %45.4’ü de benzer şekilde sosyal medya takibi yaptıklarını ifade etti.

X Kuşağı Arama Yapıyor

X kuşağının %39.7’si interneti arama yapmak amacıyla kullanırken, Z kuşağının %34.3’ü, Y kuşağının %32.9’u ve Baby Boomer kuşağının %26.5’i de aynı amaçla interneti tercih ediyor. Y kuşağı, %15.7 oranında video izlemek için interneti kullanırken, Baby Boomer kuşağının %7.8’i ise online TV/gazete takip etmek amacıyla interneti tercih ediyor.

Dedeler Facebook, Torunlar Instagram Diyor

Araştırmada katılımcılara, “Hangi sosyal medya mecralarını kullanıyorsunuz?” sorusu da yöneltildi. Bu soruya yanıt veren Baby Boomer kuşağı, %89.7 ile en yüksek oranı vererek Facebook’un en çok tercih ettikleri mecra olduğunu belirtti. Bu grubu %83.3 ile X kuşağı, %81.7 ile Y kuşağı ve %72.3 ile Z kuşağı izliyor.

  • Z kuşağının %79.9’u Instagram kullanırken, %64.8’i Twitter’ı tercih ediyor.
  • Snapchat kullanan Z kuşağı katılımcılarının oranı %13.4, TikTok kullananların oranı ise %22.8 olarak belirlendi.
  • Y kuşağının %4.3’ü ise LinkedIn’i kullanıyor.

Zaman Geçirmek İçin Online Oluyorlar

Araştırmada “Sosyal medya mecralarını hangi amaçla daha çok kullanıyorsunuz?” sorusuna Z kuşağının %66.2’si paylaşım etkileşimi yanıtını verirken, %38.6’sı iletişim (yeni arkadaşlar/sosyal ortamlar edinmek) cevabını verdi. Z kuşağının %12.5’i ise marka takibi amacıyla sosyal medyayı kullandığını belirtti.

Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları

  • Z kuşağının %56.1’i eğlence için online mecraları kullanırken, %74.6’sı zaman geçirmek amacıyla sosyal medyaya yöneliyor.
  • Oyun oynama amacıyla online olan Z kuşağının oranı ise %14.6 olarak kaydedildi.

İçerik Satın Alıyorlar

“Ücret karşılığı mobil/çevrimiçi içerik satın alıyor musunuz?” sorusuna Z kuşağının %65.9’u, X kuşağının %18.4’ü, Y kuşağının %16.1’i ve Baby Boomer kuşağının %5.1’i evet yanıtını verdi.

Skala Çok Geniş

Hangi içeriklere para ödendiği sorusuna Z kuşağının %38’i müzik indirme, %48.7’si oyun, %29.4’ü çevrimiçi film/dizi izleme ve %35’i film indirme yanıtını verdi. X kuşağının %86.6’sı ve Baby Boomer kuşağının %79.4’ü mobil uygulamalara ödeme yaptıklarını ifade etti.

Alışveriş de Yapıyoruz

“Online alışveriş yapıyor musunuz?” sorusuna Z kuşağının %64.4’ü, Y kuşağının %46.5’i, X kuşağının %49.7’si ve Baby Boomer kuşağının %39.4’ü evet cevabı verdi. “Hangi kategoride daha çok alışveriş yapıyorsunuz?” sorusuna ise Z kuşağının %66.6’sı giyim/ayakkabı/aksesuar, %39.5’i eğlence ve %11.4’ü oyun kategorisini tercih etti. Y kuşağının %45.3’ü elektronik araçlar, %22.6’sı ise anne/bebek çocuk ürünlerini tercih etti.

Alışveriş Yaparken Güven İstiyoruz

İnternet sitelerinden alışveriş yaparken önemli unsurlar hakkında Z kuşağının %89.4’ü güvenli alışveriş cevabını verirken, %56.7’si indirim ve kampanyaların önemli olduğunu vurguladı. Ayrıca, %44.5’i teslimat hızı, %55’i internet sitesinin bilinirliği, %40.8’i ürün çeşitliliği, %16.4’ü öneri/tavsiye ve %21.1’i promosyon ve hediye seçeneklerini de dikkate alıyor. Baby Boomer katılımcılarının %43.3’ü kapıda ödeme seçeneğine önem verdiklerini belirtti.

Z Kuşağı Markaları Takip Ediyor

Sosyal ağlarda markaları takip edip etmediklerine dair Z kuşağının %58.8’i, Y kuşağının %38.6’sı, X kuşağının %38’i ve Baby Boomer kuşağının %26.6’sı markaları takip ettiğini açıkladı.

Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları

İndirimleri Takip Ediyorlar

“Sosyal ağlarda markaları takip etme nedeniniz nedir?” sorusuna Z kuşağının %28.9’u markayı satın almayı sürdürme niyetindeyim derken, %45.9’u indirim/kampanyalar/promosyonlardan haberdar olma isteğindeyim dedi. Y kuşağının memnuniyet oranı %34.6, Baby Boomer kuşağının ise %39.9’u markaya olan güvenim ve markanın dürüst olması cevabını verdi.

Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları

Hakem Heyetine Gideriz

“Markalara ilişkin bilgi, istek ve şikayetlerinizi hangi kanallar aracılığıyla iletirsiniz?” sorusuna Baby Boomer katılımcıların %63.6’sı tüketici hakem heyetlerine başvuracaklarını belirtirken, Z kuşağının %37.7’si forumlar aracılığıyla ileteceğini söyledi. Kurumsal web sitesi diyenler %23.6, sosyal ağlarda markaları etiketleyerek paylaşım yapan Z kuşağı katılımcılarının oranı ise %36.1 oldu.

Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları

Aynı soruya şikayet siteleri cevabı veren kullanıcıların oranı %33.7 ile Y kuşağını ifade ederken, kurumsal çağrı merkezleri diyenlerin oranı %38.3 olarak belirlendi.

Kuşaklar Arası İnternet Kullanım Alışkanlıkları
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin