Kuş Koysunlar Yoluna
Gökçe Okay’ın uzun yıllara yayılan sanat yolculuğunun bir parçası olarak, “Kuş Koysunlar Yoluna” sergisi izleyicilerle buluşuyor. Bu sergi, sanatçının ahşap ve kinetik heykellerinden, pentür ve camaltı resimlerine kadar farklı malzeme ve tekniklerin bir araya getirildiği etkileyici bir deneyim sunuyor. Mahmut Wenda Koyuncu’nun küratörlüğünde gerçekleştirilen sergi, 30 Haziran tarihine kadar İstanbul’daki Habitat Sanat mekanında ziyaret edilebilir. Habitat Sanat, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Şişli’de kamuya kazandırılan yeni bir kültür, sanat ve bilim alanıdır.
Sergi, Gökçe Okay’ın çalışmalarının temel kavramlarına odaklanarak, izleyicilere görsel ve kavramsal bir deneyim sunmayı hedefliyor. Ziyaretçiler, sergiyi gezerken varlığın katılaşmış hallerine ve kabullerimize farklı bir perspektiften yaklaşma fırsatını bulacaklar. Ayrıca, sergi, belirlenen normlara meydan okuyan ve düşündüren eserleriyle izleyicilere ilham verici bir sanat deneyimi sunmayı amaçlıyor.
“Kuş Koysunlar Yoluna” sergisi, sanatseverlere Gökçe Okay’ın sanatsal evrenine derinlemesine bir yolculuk yapma imkanı tanıyor. Sanatçının imgeleri aracılığıyla tarihsel söylemlere meydan okuyan bir yaklaşımı deneyimlemek ve sanatın sınırlarını zorlayan eserlere tanıklık etmek isteyen herkesi bu benzersiz sergiyi ziyaret etmeye davet ediyoruz.
Gökçe Okay Delagrange Kimdir?
Gökçe Okay, 1973 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi’nden Heykel Bölümü mezunu olan Gökçe, burada edindiği eğitimin ardından Paris Güzel Sanatlar Akademisi’nde teorik dersler alarak kendini geliştirdi. Özellikle litografi ve resim alanlarında önemli bir birikim edindi.
1999 yılında Fransa’nın Dordogne bölgesindeki bir köye yerleşerek kendi atölyesini kuran Gökçe, burada yedi yıl süren bir inziva dönemine girdi. Bu süre zarfında ahşap heykel ve resim çalışmalarına yoğunlaştı. Ardından Toulouse ve Paris’e taşınarak, taşınabilir “not”lara dönüştürebildiği desenlerle çalışmalarını sürdürdü.
Gökçe, cam altı resim tekniğine bu dönemlerde ilgi duymaya başladı. Eski aynalardan elde ettiği küçük parçalar ve bit pazarlarından topladığı cam buluntularıyla cam altı resimlerini oluşturdu. Bu teknik, taşınma gerektiren yaşam döneminde hızlıca notlarını aktarabilmesine olanak sağladı.
2007 yılında İstanbul’a dönme kararı alan Gökçe, 2008-2013 yılları arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları’nda dekor ve kostüm tasarımcısı olarak görev yaptı. Bu dönemde afiş tasarımı ve çocuk oyunları yazma fırsatı buldu. 3-6 yaş grubuna yönelik “Boya Benek” ve 1-3 yaş aralığı için “İyi Geceler” adlı oyunları da bulunmaktadır.
Tiyatrodan ayrılarak resim ve heykel çalışmalarına geri dönen Gökçe, arada dekor ve kostüm tasarımları yapmaya devam etmektedir. İstanbul’da iki kişisel sergi gerçekleştiren Gökçe, 2008’de “İsis ve Osiris” ve 2017’de “Çok Titredim de mi Kırdım” başlıklı sergilerini sunmuştur. Gökçe, Fransa’nın Paris, Toulouse, Bordeaux gibi şehirlerinde, Bulgaristan ve Türkiye’de çeşitli karma sergi ve fuarlarda yer almıştır. Ayrıca, Bige Çetintürk’ün anısına düzenlenen “Bige” isimli retrospektif sergisinin küratörlüğünü üstlenmiştir.
2019 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde “Heykel Sanatında Belleğin bir İfadesi Olarak Kumaşın Kullanımı” konulu yüksek lisans tezini tamamlayan Gökçe, günümüzde İstanbul’da çalışmalarını sürdürmektedir.