Yeşilçam’ın unutulmaz oyuncularından biri olan Kemal Sunal, teknoloji dünyasındaki yenilikler sayesinde yeniden hayranlarıyla buluştu. Ziraat Bankası’nın yeni reklam kampanyasında, ünlü oyuncunun görüntüleri deepfake yöntemiyle canlandırıldı. Bu projede, Kemal Sunal’ın benzerliğine sahip olan Mehmet Kurt, Sunal’ın ikonik karakterlerini canlandırarak dikkat çekti.
Kemal Sunal Reklamı Nasıl Yapıldı?
Türkiye’nin en sevilen sinema oyuncularından biri olan Kemal Sunal, maalesef 20 yıl önce aramızdan ayrıldı. Ancak, yapay zeka teknolojisi sayesinde, Kemal Sunal’ın görüntüleri ve ses tonuyla hazırlanan bu reklam filmi, ona bir kez daha hayat veriyor. Reklam çekimleri toplamda 3 gün sürerken, post prodüksiyon süreci ise 40 gün gibi uzun bir süre içerisinde tamamlandı. Bu süreçte, yapay zeka temelli deepfake yöntemi kullanılarak, Kemal Sunal’ın doğal tavırları ve mimikleri titizlikle yeniden oluşturuldu.
Deepfake Nedir?
Deepfake, mevcut bir görüntü veya videoda yer alan bir kişinin, yapay sinir ağları kullanılarak başka bir kişinin görüntüsü ile değiştirilmesi sürecini ifade eden bir medya türüdür. Genellikle, otomatik kodlayıcılar ve üretken çekişmeli ağlar olarak bilinen makine öğrenimi teknikleri aracılığıyla, mevcut medyanın kaynak medya üzerinde birleştirilmesi yoluyla üretilirler. Deepfake terimi, “deep learning” (derin öğrenme) ve “fake” (sahte) kelimelerinin birleşiminden oluşmaktadır. Bu teknoloji, hem eğlence alanında hem de çeşitli endüstrilerde devrim niteliğinde bir yenilik sunmaktadır.