Instagram’ın Reels Formatı Üzerine Açıklamalar
Dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, geçtiğimiz aylarda kullanıcıların TikTok benzeri kısa videolar üretmesine olanak tanıyan Reels adında yeni bir format tanıttı. Webtekno‘da yer alan habere göre, Instagram CEO’su Adam Mosseri, verdiği bir röportajda Reels formatı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Mosseri, Reels formatından elde ettikleri başarıdan tam anlamıyla memnun olmadıklarını vurgulayarak, TikTok’un şu an Instagram’ın önüne geçtiğini ifade etti. Bu bağlamda, “ÖNÜMÜZDE UZUN BİR YOL VE TİKTOK VAR” şeklinde bir değerlendirme yaptı.
- Mosseri, Instagram ekibinin şu anda kullanıcıların beklentilerini minimum düzeyde karşılamaya odaklandığını belirtti.
- Ayrıca, platformu daha farklı ve yaratıcı kılmak için düşünmeye başlamaları gerektiğini vurguladı.
- Yapılan açıklamaya göre, Instagram, TikTok’un sunduğu birçok video formatına sahip değil ve yeni efektler ile filtreler üzerinde yoğunlaşması gerektiği belirtildi.
Mosseri, açıklamalarında şunları kaydetti: “İnsanların içerikleri paylaşma ve tüketme oranlarına baktığımızda büyüdüğümüzü görüyoruz, ancak önümüzde çok daha uzun bir yol var. TikTok’un önümüzde olduğu konusunda dürüst olmamız gerekiyor.” Ayrıca, Instagram’ın daha yaratıcı formatlarla gelişimini destekleyebileceğini, yoğun ilgi görecek ve sosyal medyada etkisi büyük olacak yeni içeriklerin düşünülmesi gerektiğini de ifade etti.
Mosseri, çoğu kullanıcının 2018 yılından bu yana uzun video formatları için kullanılan IGTV ve normal video gönderileri arasındaki farkı bilmediğine dikkat çekti. Bu konudaki düşüncelerini “Aslında bu, birbiriyle karıştırılmaması gereken ince bir ayrıntı. Bu yüzden de fikri nasıl basitleştirebileceğimize odaklanmaya başladık. Bu sadece IGTV için değil, Instagram genelinde uygulamamız gereken bir politika.” şeklinde dile getirdi. Geçtiğimiz yıl birçok yenilik ve farklılıklar denendiğini, ancak bu yıl sadeliğe geri dönmeleri gerektiğini belirtti.