Facebook’un Alışveriş Özellikleri Gelişiyor
Küresel bir internet devi haline gelen Facebook, özellikle son yıllarda hem Facebook hem de Instagram uygulamalarındaki alışveriş özelliklerini geliştirmeye büyük önem vermektedir. Bu yenilikler, kullanıcıların sosyal medya üzerinden alışveriş yapma deneyimlerini daha da zenginleştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Ayrıca, Facebook, “sosyal medyada alışveriş” deneyimini WhatsApp için tanıttığı alışveriş özellikleriyle de genişletmektedir.
Tüm Dünyada Kullanıma Sunuluyor
Facebook, işletmelerin WhatsApp üzerinden müşterilerine ürün katalogları sunabilmesi ve kullanıcıların WhatsApp üzerinden alışverişlerini gerçekleştirebilmesi için alışveriş özelliklerini sürekli olarak geliştirmektedir. Şimdi ise, WhatsApp için test ettiği alışveriş butonunu tüm dünyada kullanıma sunma aşamasına geldi.
WhatsApp’tan Hiç Çıkış Yapmadan Satın Alınabilecek
Artık bir işletmenin WhatsApp sohbet ekranına girdiğinizde arama ikonu yerine alışveriş ikonu ile karşılaşacaksınız. Bu ikona dokunduğunuzda, işletmenin WhatsApp’taki ürün katalogu karşınıza çıkacak. Satın almak istediğiniz ürünleri tıpkı bir alışveriş uygulamasında olduğu gibi sepete ekleyebilir, ödeme işlemlerini gerçekleştirebilir ve WhatsApp’tan hiç çıkış yapmadan alışverişinizi tamamlayabilirsiniz.
WhatsApp’taki alışveriş özelliğinin belki de en faydalı yanı, kullanıcıların ürünler hakkında işletme ile doğrudan iletişim kurabilmesidir. Bir işletmenin WhatsApp katalogunu gezerken herhangi bir ürünle ilgili bir sorunuz olduğunda, direkt olarak işletmeye mesaj atarak cevap alabileceksiniz.
Son alışveriş butonu ile birlikte, WhatsApp’ın özellikle orta ve küçük ölçekli işletmeler için müşterileri ile direkt iletişimde bulunabilecekleri güçlü bir pazar yeri haline gelmesi bekleniyor. Bunun bilincinde olan Facebook, yakında WhatsApp Business için işletmelerden lisans ücreti almaya başlayacak. Böylece WhatsApp, Facebook için doğrudan bir gelir kaynağı haline gelecektir.
Kaynak: Webtekno