1. Haberler
  2. Eğitim
  3. Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitimdeki Değişim ve Hedefler

Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitimdeki Değişim ve Hedefler

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

1) Cumhuriyetin 100. yılında eğitim sektörünü geçmişten günümüze değerlendirdiğinizde nasıl bir değişim yaşandığını düşünüyorsunuz?

Cumhuriyet’in ilanı ile birlikte gerçekleştirilen reformların temelinde toplumsal eğitimin güçlendirilmesi bulunmaktadır. Bu bağlamda, Mustafa Kemal Atatürk, eğitime büyük bir önem vermiş ve toplumun güçlenmesi için gerekli olan reformları hızla hayata geçirmiştir. Eğitim sisteminin yapılandırılmasında, tüm yurtta nitelikli bir eğitim sunmak için özveriyle çalışılmıştır. Günümüzde Cumhuriyetimizin 100. yılına ulaşmışken, eğitim kavramının hem anlam hem de kapsam açısından büyük bir genişleme gösterdiğini gözlemlemekteyiz. Ancak bu genişleme, bazı yetersizlikleri ve yıllardır çözüme kavuşturulmayı bekleyen sorunları da beraberinde getirmiştir. Hızla artan nüfus, göç olgusu ve sosyo-kültürel dönüşüm, eğitim sistemimizi her geçen gün daha da karmaşık hale getirmektedir. Cumhuriyet döneminde eğitim sistemimiz, politik görüşler, ekonomik koşullar ve sosyal olgular doğrultusunda sürekli bir değişim göstermiştir. Yapılan sistem değişikliklerinin gerekçeleri, öğrenci ihtiyaçlarını tam olarak karşılamadığı için eleştirilmekte; ayrıca değişikliklerin ön çalışmaları yeterince yapılmadığı için uygulamada sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu durum, eğitim sistemimizi tartışmalı bir noktaya taşımaktadır.

2) 100 yıllık yolculukta eğitim sektörünün en önemli değişimlerini yaşadığı dönemler hangileridir? Bu değişime nasıl ayak uydurdunuz?

Özel Taş İlköğretim Kurumları, 1991 yılında eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış ve Cumhuriyetimizin 100. yılına yaklaşırken 32 yıllık bir geçmişe sahip olarak eğitim sektöründeki yerini almıştır. Kurucumuz değerli sanatçı Tarık Akan, Taş Okulu’nu ilkokul olarak kurmuştur. Kısa bir süre sonra, temel eğitimin sekiz yıl olmasıyla birlikte ortaokul bölümü de eklenmiştir. Kurumumuzun eğitim öğretime başladığı dönemde, uluslararası geçerliliği olan ve nitelikli bir öğretim programı olan IB-PYP (International Baccalaureate – Primary Years Programme) sistemi benimsenmiştir. Eğitim sistemindeki tüm değişikliklere, okulumuz yüksek adaptasyon becerisi ile hızlı bir şekilde uyum sağlamaktadır. Bu durum, sık sık değişen lise giriş sınav sistemleri ile örneklendirilebilir; ALS, OGS, TEOG, LGS gibi sınavlarla ilgili olarak okulumuz, hem müfredat hem de uygulama değişikliklerini hızlı bir şekilde gerçekleştirerek sınav performansını zirvede tutmayı başarmaktadır. Kurumumuz, eğitim kavramındaki değişikliklere her alanda uyum sağlama yeteneğine sahiptir. Ayrıca, eğitimdeki öncü yaklaşımlarıyla sektöre de ışık tutmaktadır. Pandemi döneminde, uzaktan eğitim yapma zorunluluğu ortaya çıkmış; bu dönemde okulumuz, teknoloji altyapısını hızlı bir şekilde geliştirerek nitelik kaybı yaşamadan uzaktan eğitim sistemini hayata geçirmiştir. Ulusal ve uluslararası platformlarda düzenlenen eğitim çalışmaları ve sempozyumlara katılmayı, yenilikleri yakından takip etmeyi kurumsal gerekliliklerimiz arasında görmekteyiz. Bu yaklaşım, rekabete açık olan eğitim sektöründe marka değerimizi korumamıza katkı sağlamaktadır.

3) Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına ‘nasıl bir insan’ yetiştirme hedefiyle yola çıktınız?

Özel Taş İlköğretim Kurumları, daha iyi bir dünya için araştıran, sorgulayan, bilgili ve duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Öğrencilerimizin, kültürler arası farklılıklara anlayışla yaklaşabilen saygılı bireyler olmaları teşvik edilmektedir. Taş öğrencileri, Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda Cumhuriyetimizin kazanımlarını benimsemiş; farklı fikirlere demokratik bir yaklaşım sergileyen, çağdaş ve gelişime açık bireyler olarak yetişmektedir. Kurucumuz Tarık Akan’ın hümanist tutumları, bilime ve sanata verdiği önem, Atatürk ve Cumhuriyet sevgisi, okulumuzun eğitim felsefesinin temelini oluşturmaktadır. Eğitim yaklaşımlarımız çerçevesinde öğrencilerimizin sahip olduğu öğrenen profili özellikleri; araştıran, sorgulayan, dönüşümlü düşünebilen, davranışlarının sonuçlarına karşı farkındalık geliştiren bireyler olarak belirlenmiştir. Sorgulama programımız, öğrencilerimizin otantik bağlamlarda kendilerini geliştirmelerine olanak tanımakta ve 21. yüzyıl yetkinliklerine sahip bireyler olmalarını sağlamaktadır. Öğrencilerimizin yeni durumlara adaptasyon becerilerini geliştirmek için kritik düşünme, problem çözme, yaratıcılık, iletişim ve işbirliği gibi yetkinlikler kazanmaları hedeflenmektedir. Ayrıca, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilen, bilgi ve medya okuryazarı, inovatif yaklaşımlar geliştirebilen bireyler yetiştirmek de önemli bir amacımızdır. Öğrencilerimizi geliştirdikleri profillerden yola çıkarak ödüllendirmekteyiz. Bu ödüller, öğrencilerimizin yetkinliklerini okul topluluğuna tanıtmakta ve rol model olmalarına katkı sağlamaktadır.

4) Bu hedeflere ulaşmak için neler yapıyorsunuz?

Öğrencilerimizi yetiştirirken bu hedeflere ulaşmak için sürdürmekte olduğumuz uluslararası IB-PYP eğitim programını nitelikli bir şekilde uygulamaktayız. Programın sürdürülebilirliğinde öğretmenlerin yetkinlikleri büyük bir rol oynamaktadır. Bu nedenle, öğretmen eğitimlerini güncel ve düzenli bir şekilde sürdürmek, kurum ilkelerimiz arasında yer almaktadır. Sorgulama programımız, MEB müfredatı ile paralel bir şekilde yürütülmekte; ancak asıl önemli olan, öğrencilerimizin her ünite sonunda o ünite ile bağlantılı ve öğrenmelerine dair kanıt oluşturacak bir eylem planı geliştirmeleridir. Öğrencilerimizin sosyal sorumluluk projeleri geliştirmeleri, ulusal ve uluslararası etki yaratacak eylemler planlamaları, bunları hayata geçirmeleri, dünyadaki gerçek olaylara ve sorunlara dahil edilmeleri hedeflerimize ulaştığımızı gösteren önemli kanıtlardır. Derslerde olduğu gibi, bu eylemleri gerçekleştirirken de öğrencilerin özne olması sağlanmaktadır. Öğrencilerimizin dijital vatandaşlık, okuryazarlık, demokrasi, evrensel değerler ve bilimsel bakış açısını benimseyen bireyler olarak yaşam deneyimi kazanmaları hedeflenmektedir. Sorgulama ünitelerinin içerikleriyle bağlantılı olarak, alanlarında uzman konukların öğrencilerimizle buluşması, soru sorma becerilerini geliştirmekte ve canlı kaynak ile iletişim fırsatı sunmaktadır. Her ünite ile ilgili mutlaka bir gezi düzenlenmesi, festival ve şenlik programları, bilim, teknoloji, sanat, kültür, dil, müzik, dans, tiyatro, sinema, edebiyat ve spor gibi alanları kapsayan özel haftaların kutlanması, öğrencilerimizin öğrenme yaklaşımlarını ve öğrenen profili özelliklerini geliştirmesine katkı sağlamaktadır. Her öğrencimizin yılsonunda görev aldığı sınıf gösterileri, sahne deneyimi sağlamakta ve kendini ifade etme, özyönetim, beden dilini kullanma ile estetik becerilerin gelişimine fırsat sunmaktadır. Okulumuzda sürdürülen kırk farklı kulüp etkinliği, öğrenci inisiyatifini ortaya çıkaran, grup çalışmalarını destekleyen ve öğrencinin özerkliğini geliştirmeyi amaçlayan etkinlikleri kapsamaktadır.

5) Temel eğitim felsefeniz nedir?

Özel Taş İlköğretim Kurumları’nın eğitim öğretim programının temelini IB-PYP (International Baccalaureate – Primary Years Programme) sorgulamaya dayalı müfredat programı oluşturmaktadır. Kurumumuz, IB-PYP programını uluslararası standartlarda uygulayan sayılı okullardan biridir. Bu program, eğitim öğretim felsefemizin temelini oluşturmakta ve tüm okul uygulamalarında genel yaklaşımımızı belirlemektedir. İşbirliğine dayalı sorgulama kültürü yaratmayı ve bütüncül öğrenmeyi hedefleyen program, öğrencilerin merakını beslemekte ve öğrenmeleri hakkında kendi tercihlerine yönelme imkanı sunmaktadır. Disiplinler üstü müfredat yaklaşımı ile yürütülen sorgulama programı, öğrencilerin farklı becerilerini günlük yaşam bağlantılarıyla geliştirmelerine olanak tanımaktadır. Öğrencilerimiz, kendi öğrenim deneyimleri üzerine dönüşümlü düşünerek gelişimlerini değerlendirme ve hedef belirleme becerisine sahip olmaktadır. Ana sınıfından başlayarak 12 yaşa kadar sürdürülen sorgulama programı, her sınıf düzeyinde yıl sonunda değerlendirilerek öğrenci ihtiyaçlarını ve günün koşullarını dikkate alarak yapılandırılmaktadır. Öğretmenlerin de yıl sonunda kendilerini değerlendirerek “neyi nasıl daha iyi yapabiliriz?” sorusunu sorguladığı program her zaman gelişime açık olarak yürütülmektedir. Temel bazı olgulara bağlı olmakla birlikte, program yenilikçi ve değişime açıktır. Temel eğitim felsefemiz, misyonumuzda belirlediğimiz ilkelere dayanır. Özel Taş İlköğretim Kurumları, daha iyi bir dünya için araştıran, sorgulayan, bilgili ve duyarlı; kültürler arası farklılıklara karşı anlayışla yaklaşabilen saygılı bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca uygun olarak, okulumuz ilgi çekici, ulusal ve uluslararası bakış açılarını dikkate alan, disiplinler üstü sorgulamaya dayalı bir programı esas almaktadır. Öğrenenlerin, yaşamları boyunca etkin biçimde öğrenme bilincine ulaşmasını ve edindiği bilgileri davranışa dönüştürerek çevresi üzerinde etki yaratmasını teşvik etmekteyiz. Temel eğitim felsefemizdeki unsurları okul marşımızda, andımızda, tören konuşmalarımızda, sosyal sorumluluk projelerimizde ve daha birçok uygulamamızda vurgulamakta ve yansıtmaktayız. Öğrencilerimiz, okulumuzda eğitim gördükleri süreç boyunca “yaşam boyu öğrenen” olmaya teşvik edilmektedir. Bu yaklaşımı hayata geçirebilen öğrencilerimiz, öğrenme sorumluluğunu üstlenerek disiplinli bir çalışma sistemi içinde LGS hazırlık sürecini yürütmektedir. Öz disiplin ve azimle sürdürülen bu süreç, okulumuzun sınav başarısını gurur ve mutluluk verici bir noktaya ulaştırmaktadır.

6) Öğrencilerinizin hangi değerleri içselleştirmiş olarak kurumunuzdan mezun olmalarını amaçlıyorsunuz?

Öğrencilerimiz, IB-PYP programının öğrenen profili özelliklerini yaşamlarına yansıtarak bir dünya insanı olarak yetişmektedirler. Yerel ve küresel boyutta değer sistemini içselleştiren öğrencilerimiz, kim olduklarının ve nasıl bir dünyada yaşamak durumunda kaldıklarının farkındalığını kazanarak daha iyi bir dünya için çaba gösterme potansiyeline sahip olmaktadırlar.

7) Okulunuzu diğer eğitim kurumlarından ayıran en önemli özellikler nelerdir?

Okulumuzun geçmiş yıllardaki ve şu andaki tüm paydaşları, BÜYÜK TAŞ AİLESİ’ni oluşturmaktadır. Taş Okul, mezunlarımız, öğretmenlerimiz, velilerimiz, öğrencilerimiz ve çalışanlarımız için büyük ve sıcak bir aile ortamı sunmaktadır. Okul topluluğuna katılan herkes, “daha iyi bir dünya için” çaba içinde olma arzusu ile Taş AİLESİ’nin bir üyesi haline gelmektedir. Şair ve düşünür Ataol Behramoğlu’nun okulumuz için yazdığı andımızı her sabah öğrencilerimizle birlikte söylerken, değerlerimizi, hedeflerimizi, ilkelerimizi ve ülkümüzü tekrar hatırlamaktayız. Kısa bir metinle ifade ettiğimiz duruşumuzu tüm dünyaya duyurmaktayız: “Türkiye yurdumuz, Türkiye sevincimiz, Türkiye umudumuz, sen dünümüz, bugünümüz, sen yarınımızsın. Ey büyük Atatürk, sen aydınlığımızsın. Seni yüceltmek, seni yaşatmak ülkümüzdür. Andımız, doğruluk, dürüstlüktür. Uğraşımız, eşitlik, adalet, özgürlüktür. İlkemiz, yurtta barış, dünyada barıştır.”

Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitimdeki Değişim ve Hedefler
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin