Cumhuriyetin 100. Yılında Eğitim Sektörünün Değişimi
Eğitim, toplumların geleceğini şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. Mustafa Kemal Atatürk, eğitimin bireylerin ve toplumların gelişiminde ne denli kritik bir rol oynadığını vurgulamıştır. Geleceği inşa etme sorumluluğu, öğretmenlerin ellerindedir. Kendini tanıyabilen, kendini ifade edebilen, ülkesini seven ve değerlerine sahip çıkan nesiller yetiştirmek, Cumhuriyetimizin yüz yıllık geçmişine sahip olan eğitim sistemimizin temel hedefidir. Eğitim sektörünün geçmişten günümüze geçirdiği dönüşüm, bu hedefin gerçekleştirilmesinde önemli bir rol oynamıştır.
Geçmişte eğitim kurumlarının sayısı oldukça azdı, eğitim materyallerine ulaşım zordu ve nitelikli öğretmen bulmak oldukça güçtü. Bugün, bazı ilerlemelere rağmen, bu durumun yetersiz kaldığını görmekteyiz. Eğitimde sürdürülebilirlik, en önemli unsurlardan biridir. Birçok okul açılmış olsa da, maalesef bir kısmı kısa sürede kapanmıştır. Okul isimleri, kavramlar ve bakanlar sıkça değişmiştir. Eğitimde gerçekten sürdürülebilir bir sistem oluşturmak adına daha fazla çaba göstermemiz gerekmektedir. Teknolojinin ve imkanların gelişmesiyle birlikte, eğitimde nicelik ve nitelik açısından önemli farklılıklar ortaya çıkmıştır. Dünya genelinde eğitim anlayışının değişmesi, çocukların dünyayı daha iyi anlamalarına yardımcı olmuş ve dijital okur-yazarlıklarını artırmıştır. Özellikle pandemi sürecinde, uzaktan eğitim ve hibrit eğitim yöntemleri hayatımıza girmiştir. Bu süreç, eğitimin her yerde ve herkese ulaşabilme kapasitesini açıkça göstermiştir. Bu noktada, öğretmenlerin eğitimin sürdürücüsü ve yönlendiricisi olarak rolü bir kez daha ön plana çıkmıştır.
100 Yıllık Yolculukta Eğitimdeki Önemli Dönüm Noktaları
Eğitim tarihimizdeki önemli değişimleri incelediğimizde, birçok dönüm noktasının karşımıza çıktığını görmekteyiz. Bunlardan ilki, 3 Mart 1924’te kabul edilen Tevhid-i Tedrisat Kanunu’dur. Bu yasa, tüm eğitim kurumlarının Maarif Vekaleti’ne bağlanmasını sağlamış ve Atatürk’ün eğitime dair vizyonunu net bir şekilde yansıtmıştır. İkinci önemli yasa ise 30 Kasım 1925’te kabul edilen Tekke, Zaviye ve Türbelerin Kapatılması Kanunu’dur. Bu yasayla birlikte, tarikatların ve bunların liderlerinin kullandıkları unvanlar yasaklanmıştır. Üçüncü önemli aşama, 3 Nisan 1926’da kabul edilen Maarif Teşkilâtına Dair Kanun’dur. Bu yasa, eğitim sistemimizin temel taşlarını oluşturmuş ve Atatürk’ün hedeflediği eğitim anlayışını desteklemiştir.
17 Nisan 1940’ta kabul edilen Köy Enstitüleri Kanunu, öğretmen eğitimi alanında yeni bir dönemin başlangıcını simgeler. Bu enstitüler, sadece öğretmen yetiştirmekle kalmamış, eğitimin nasıl olması gerektiğine dair önemli örnekler sunmuştur. Yeni yüzyılda, sanayi devrimi olarak adlandırılan Endüstri 4.0 ile tanıştık ve ardından Endüstri 5.0 ile karşılaştık. Endüstri 5.0, kadınların üretim süreçlerinde daha fazla yer aldığı, cinsiyet eşitliğine adım atıldığı bir süreci temsil etmektedir. Yakın dönemde, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibarıyla 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemine geçiş yapmamız, Türk eğitim sisteminde önemli bir değişim ve gelişim göstermektedir.
Yüzyılımızın eğitim hedefleri arasında akademik başarı ile birlikte, öğrencilerimize hayat başarısı kazandırmak da bulunmaktadır. Eğitim sistemimiz, öğrencilerimizin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda yaşam becerilerini de geliştirmeyi hedeflemektedir.
Cumhuriyetimizin İkinci Yüzyılı İçin İnsan Yetiştirme Hedefimiz
Günümüzde, hayat başarısı için öğrencilerimizin sorgulayan, keşfeden, problem çözebilen, yüksek farkındalıklara sahip, milli değerlere bağlı, akıl ve bilim yolunda ilerlemeye açık, vizyoner, vicdanlı, haklarını savunabilen, girişimci, potansiyelini gerçekleştiren, motivasyonu yüksek, öğrenmeye meraklı, psikolojik dayanıklılığı olan, anadilini seven ve doğru kullanabilen bireyler olarak yetişmelerini amaçlıyoruz. Ayrıca, uluslararası sisteme uyum sağlayabilen, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilen bireyler yetiştirmek de hedeflerimiz arasında yer alıyor.
Bu Hedeflere Ulaşmak İçin Uygulamalarımız
Belirlediğimiz bu hedeflere ulaşmak için, öğrencilerimize en uygun eğitim yöntemlerini sunmaya özen gösteriyoruz. Eğitim sistemimiz, bütünsel bir yaklaşım esasına dayanmaktadır. Bu hedeflerimize ulaşmak için en önemli unsur, öğrencilerimizi doğru modellerle buluşturmak ve kaliteli öğretmenlerle bir araya getirmektir. Eğitimin temel yapı taşı öğretmendir. Atatürk’ün de belirttiği gibi, “Öğretmenler, yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.” Bu nedenle, öğretmenlerimizin sürekli eğitim ve gelişim süreçlerine dahil olmalarını sağlıyoruz. Bilim kurulumuzda yer alan 11 akademisyen ile öğretmenlerimizi her alanda eğitimlere tabi tutuyoruz. Öğretmenler, öğrencilerin öğrenme meraklarını ateşlemelidir; bu nedenle kendilerini geliştiren ve üreten bir model olmaları gerekmektedir.
Hedeflerimize ulaşmak için insan odaklı bir yaklaşım benimsiyor, topluma karşı sorumluluk hissediyor, öngörü sahibi olmaya çalışıyoruz. Açık fikirli olup kendimizi yenilemek, evrensel başarıya inanmak, veriye dayalı bilgilerden faydalanmak ve şeffaf bir yaklaşım sergilemek, eğitim yolculuğumuzda bize kılavuzluk eden değerlerimizdir.
Temel Eğitim Felsefemiz
Temel eğitim felsefemiz, hedeflerimizin gerçekleştirilmesinde bize güç katmaktadır. “Bütünsel Eğitim Modeli” üzerine kurulu olan bu felsefe, Mektebim Koleji öğrencilerini güçlü ve farklı kılmaktadır. Yenilikçi Eğitim Programlarımız; Finansal Okuryazarlık, Matematik Okuryazarlığı, İleri Bilişsel Uygulamalar, Müzede Eğitim, Bilime Yolculuk, Küresel Farkındalık, İnovasyon, Düşünme Becerileri, Okuma-Yazma-Metin-Sunum-Müzakere Atölyeleri, Kodlama, E-STEM ve CLIL gibi derslerle, öğrencilerin akademik, kültürel ve sosyal gelişimlerini ön plana çıkarmaktadır.
Öğrencilerimizin Kazanmasını İstediğimiz Değerler
Öğrencilerimizin insani değerlere önem vermelerini sağlamak, kurumumuzun en önemli hedeflerinden biridir. Bu değerler, hayatın temel sütunlarını oluşturur. En önemli değerlerimiz arasında insan odaklı olmak, topluma karşı sorumluluk hissetmek, öngörü sahibi olmak, açık fikirli olmak, sürekli öğrenmek ve gelişmek, evrensel ölçekte başarıya inanmak ve yaşamın her alanında veriye dayalı bilgiden yararlanmaktır. Bu değerleri kazandırmak için bütünsel eğitim sistemimiz, yenilikçi eğitim programlarımız, marka projelerimiz, M-Lead çalışmalarımız ve yabancı dil eğitimlerimizle öğrencilerimizi her alanda desteklemekteyiz.
M-Lead programımız, lise döneminde öğrencilerimizin sosyal sorumluluk ve duyarlı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmakta, aynı zamanda iş dünyasını tanımalarına ve girişimcilik becerilerinin ortaya çıkmasına katkıda bulunmaktadır. İnsan odaklı olmak, milli değerlere sahip çıkmak ve topluma karşı sorumlu hisseden bireyler yetiştirmek de hedeflerimiz arasındadır. Tüm programlarımız ile akademik başarıyı yaşam becerisi ile birleştirerek, kendisine ve çevresine duyarlı, değerlerini bilip koruyan, ülkesini seven ve sahip çıkan nesiller yetiştirmek, sürdürülebilir eğitime katkı sağlamak amacındayız.
Okulumuzu Diğer Eğitim Kurumlarından Ayıran Özellikler
Öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişimlerini, ulusal ve evrensel eğitim dinamiklerini dikkate alarak hazırladığımız programlarla destekliyoruz. Ulusal ve uluslararası başarılarını artırmak için yeni uygulamalara öncelik vermekteyiz. Bu bağlamda, bilgiyi deneyimsel uygulamalarla özümseyerek beceriye dönüştürebilecek nesiller yetiştirmeyi hedefliyoruz. Eğitim bilimlerinde “bilim, teknoloji, mühendislik, matematik” disiplinlerinin birbiriyle bağlantılı şekilde ele alındığı Uluslararası STEM Müfredatı ile Bütünsel Eğitim Modelimizi entegre ederek, çocuklarımıza üretme becerisi kazandırıyoruz.
Avrupa Dilleri Ortak Çerçevesine (CEFR) uygun olarak oluşturulmuş Yabancı Diller müfredatımız ile, öğrencilerimizin öğrendiği dillerde yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, araştırma yapabilen ve toplum bilincine sahip dünya vatandaşları olarak yetişmelerini sağlamayı hedefliyoruz. Yabancı dilleri öğretmekle kalmayıp, öğrencilerimizin bu dilleri etkin bir şekilde konuşabilmelerini sağlamayı amaçlıyoruz. Gelişim odaklı ve pozitif psikoloji felsefesini benimseyen rehberlik çalışmalarımız, kendini tanıyan, problem çözebilen, psikolojik sağlamlığı olan, yaşam becerisi gelişmiş, ilgi ve yeteneklerinin farkında, üreten, girişimci, sorgulayan ve farkındalıkları yüksek bireyler olarak yetişmelerine destek vermektedir.