1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. BTK’dan internet ve TV abonelikleri için yeni karar

BTK’dan internet ve TV abonelikleri için yeni karar

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından tüketicilerin talebi olmaksızın gerçekleştirilen aramalarla tesis edilen yeni abonelikler münasebetiyle oluşan mağduriyetin önlenmesi maksadıyla düzenleme yapıldı.

Düzenlemeyle, elektronik haberleşme hizmeti almak isteyen tüketicilerin yeni ferdi abonelik tesisi öncesinde şeffaf halde bilgilendirilmesi ve abonelik taleplerinin teyit edilmesi emeliyle “İnternet/TV ve Sabit Telefon Hizmetlerine Ait Kişisel Yeni Abonelik Tesisi Öncesinde Teyit Süreçleri Yapılması Hakkında Metot ve Esaslar” BTK kararıyla kabul edildi.

6 AY MÜHLET VERİLECEK

Resmi Gazete’de yayımlanmasının akabinde kelam konusu yöntem ve asılların yürürlüğe girmesi için işletmelere gerekli düzenlemeleri yapmaları hedefiyle 6 ay mühlet verilecek.

Yeni abonelik süreçlerinde, abonelik talebinin kişinin bilgisi dahilinde olduğu teyit edilecek ve teyit alınmadan abonelik başlatılamayacak.

Hizmete ait rastgele bir metotla abonelik talebinin oluşturulduğu durumlarda, birinci olarak tüketici, işletmecinin müşteri hizmetleri vasıtasıyla aranacak ve kendisinden işletmecinin sunacağı internet veya TV hizmeti için pazarlama, tanıtım gayeli aranıp aranmadığı yahut kendisine kısa bildiri gönderilip gönderilmediği sesli olarak sorulacak yahut tuşlama yapılması istenerek teyit alınacak.

Tüketiciye daha evvel işletmecinin yetkili kanalları tarafından kelam konusu hizmete ait olarak tanıtım gayeli arama yapıldığı işletmeci tarafından doğrulanabiliyorsa abonelik talebi sürece konulacak, doğrulanamıyorsa abonelik talebi sürece konulmayacak.

Tüketicinin daha evvel aranmadığı durumda ise abonelik talebi direkt sürece konulmayacak.

TEYİT ALMA SÜRECİ TEKRARLANACAK

Abonelik talebinin sürece konulduğu durumda tıpkı aramada talep edilen hizmete yönelik hizmet tipi, hizmet niteliği, fiyat ve fesih durumunda ödenecek fiyatlar, hizmetin öbür bir işletmeci ile ortak sunulan bir hizmet olmadığı, müracaat kapsamında yeni bir abonelik başlatılacağı, hizmet alındığı sürece ayrıyeten faturalama yapılacağı, yapılacak yeni abonelikle varsa öteki aboneliklerin iptal edilmiş olmayacağı üzere konularda tüketiciye bilgilendirme yapılacak.

Söz konusu bilgilendirmenin akabinde abonelik tesisi sürecinin başlatılmasına yönelik tüketiciden sesli olarak yahut tuşlama yapması talep edilerek onay alınacak.

Tüketicinin karar vermek için mühlet talep etmesi halinde sonraki süreçte işletmeci tarafından tekrar arama yapılarak bilgilendirme ve teyit alma süreci tekrarlanacak.

Yeni abonelik talebi kapsamında teyit aramasının yapılmaması, tüketicinin teyit aramasına cevap vermemesi, teyit aramasında bilgilendirmelerin yapılmaması yahut tüketici tarafından onay verilmemesi durumlarında yeni abonelik tesisi süreci başlatılmayacak.

Düzenlemeyle bireylerin telefonla aranma başta olmak üzere yanlış, aldatıcı ve/veya eksik bilgi verilerek yeni abonelik yapılması münasebetiyle ortaya çıkan mağduriyetlerin önlenmesi hedefleniyor.

BTK’dan internet ve TV abonelikleri için yeni karar
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin