1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Belgenet: Kamu Kurumlarında Elektronik Belge Yönetiminde Yenilikçi Çözüm

Belgenet: Kamu Kurumlarında Elektronik Belge Yönetiminde Yenilikçi Çözüm

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Belgenet: Elektronik Belge Yönetiminde Yenilikçi Bir Adım

AA muhabirinin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan edindiği bilgilere göre, Türksat tarafından geliştirilen Belgenet, kamu kurumlarında elektronik belge yönetim sisteminin yaygınlaşması adına önemli bir boşluğu doldurmak amacıyla tasarlanmıştır. Bu sistem, belge süreçlerini elektronik ortama taşıyarak, kurum ve kuruluşların verimliliğini ve performansını artırmaya yönelik önemli katkılarda bulunmaktadır.

Belgenet, kurumlara yenilikçi, sürdürülebilir ve kesintisiz destek hizmetleri sunarak, e-Devlet Kapısı‘na geçiş sürecinde hızlı ve etkin iletişim sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Bu sistem, yalnızca kağıt tasarrufu sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda bürokratik süreçleri hızlandırarak belgelerin etkin takibi, kolay erişim ve güvenli arşiv imkanı sunmaktadır.

BİRÇOK ALANDA TASARRUF İMKANI SAĞLIYOR

Cumhurbaşkanlığı da dahil olmak üzere, 9’u bakanlık seviyesinde toplam 85 kamu kurumunda aktif olarak kullanılan Belgenet, yaklaşık 400 bin kullanıcıya hizmet vermektedir. Kurumsal belgelerin yasal mevzuat ve standartlara uygun bir şekilde elektronik ortamda güvenli ve etkin olarak yönetilmesini sağlayan bu sistem, teknolojik ve yasal gelişmelerin hızlı ve doğru bir biçimde sisteme entegre edilmesine olanak tanımaktadır.

  • Zaman, mekan, kağıt, enerji, posta gibi unsurlarda tasarruf sağlanması.
  • Bürokrasiden kaynaklanan engellerin ortadan kaldırılması.
  • Evrakın nerede, ne zaman ve hangi işlemleri gördüğünün belirlenmesiyle kendiliğinden denetim sistemi oluşturulması.
  • Hizmetlerde verimlilik, hız ve şeffaflık sağlanarak kalite standardının yükseltilmesi.

Belgenet, evrak akışını hızlandırmakla kalmayıp, mekandan bağımsız belgeye erişim ve belge süreçlerinin etkin işletilmesine de imkan tanımaktadır. Kurum içindeki birim, bölüm, daire ve şubeler arasında bilgi ve evrak akışının güvenilir, hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlar. Bu sayede, birimlerin farklı evrakları tek bir noktada toplanarak, paylaşım ve erişilebilirlik sağlanarak bilgi kirliliği önlenmektedir.

ENGELLİLERİN BELGE ERİŞİMİNDE KOLAYLIK

Belgenet, engelli bireylerin belge erişiminde sağladığı kolaylıklarla da dikkat çekmektedir. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın verilerine göre, kamu sektöründe istihdam edilen 55 bin 196 engellinin 10 bin 765’ini görme engelliler oluşturmaktadır. Türkiye’de 4 milyondan fazla kamu personeli bulunmakta ve her 83 kamu personelinden biri engelli, her 400 personelden biri ise görme engelli pozisyonunda yer almaktadır.

Görme engelli personelin çoğu, evrak ve belge işlerinin erişilebilir olmaması nedeniyle uzmanlık alanları dışında istihdam edilmektedir. Belgenet, dijitalleşen dünyada fiziksel evrak işlerini ortadan kaldırarak ve erişilebilirliği sağlayarak, görme engelli bireylerin resmi süreçlerde bağımsız bir şekilde işlem yapmalarına olanak tanımaktadır. Bu sistem, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen Türkiye Erişilebilirlik Ödülleri Töreni’nde “Dijital Uygulamalar” kategorisinde ödül almıştır. Türksat AŞ Genel Müdürü Hasan Hüseyin Ertok, bu ödülü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın elinden almıştır.

Belgenet: Kamu Kurumlarında Elektronik Belge Yönetiminde Yenilikçi Çözüm
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin