1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Bağımsız Mobil Oyun Geliştiricisi Hakan İnce’nin Başarı Hikayesi

Bağımsız Mobil Oyun Geliştiricisi Hakan İnce’nin Başarı Hikayesi

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Son yıllarda mobil oyun geliştiriciliği alanında bağımsız girişimciler için birçok fırsat doğmuş durumda. Artık büyük firmalara bağlı kalmadan, kendi oyun projelerinizi geliştirmek ve dünya genelinde tanıtmak mümkün. İstanbul’da yaşayan 28 yaşındaki Hakan İnce, bu durumun başarılı örneklerinden biri. Geliştirdiği oyunlar, tam olarak 151 ülkede 35 milyondan fazla kez indirildi. Peki, Hakan İnce bu başarıyı nasıl elde etti?

Çocukluğundan beri bilgisayar ve internet teknolojileri ile iç içe olduğunu belirten İnce, üniversite yıllarında kod yazmayı ve tasarım yapmayı öğrenmeye başladığını, bir sosyal ağ sitesi kurma girişiminin ise başarısızlıkla sonuçlandığını ifade etti.

Hakan İnce, bu deneyimlerin ardından internetten faydalanarak mobil uygulama geliştirmeyi kendi başına öğrendiğini belirtti. İlk olarak küçük çaplı uygulamalar tasarlayıp bunları Google Play üzerinden yayınladığını söyledi:

  • “Mobil oyun sektöründe büyük şirketler dışında çok fazla oyun üretilmediğini fark ettim. Bu nedenle oyun yapım aşamalarını araştırmaya başladım. İnternetten izlediğim videolar ve forum sitelerindeki içerikler sayesinde bu alanda kendimi geliştirdim.”
  • “Oyun yapmak, bana uygulama geliştirmekten çok daha eğlenceli ve zevkli geldi. Bu aşamada bana en çok yardımcı olan kaynaklar Youtube’daki eğitim videoları ve forumlar oldu.”
  • “Oyun geliştirme sürecimde herhangi bir eğitim veya kurs almadım. İleri düzey yazılımda zorluk yaşadığım dönemlerde, bir forumda tanıştığım yakın arkadaşım Aykut Uludağ’dan destek aldım.”

İlk Fikri Hastane Koridorunda Buldu

Geliştirdiği oyunların çoğunlukla mobil korku temalı olduğunu belirten İnce, hikayesini şöyle aktardı:

  • “Acemilik dönemimde hem kendimi geliştirmek hem de test etmek amacıyla ‘Korku Ormanı’ adlı mobil oyunu yayınladım. Bu oyun, organik olarak oldukça iyi indirme aldı.”
  • “Hastaneye gitmem gerektiği bir gün, koridorda otururken aklıma hastane temalı bir korku oyunu yaratma fikri geldi ve böylece 29 Haziran 2014’te ‘Korku Hastanesi’ oyunu ortaya çıktı. Breaking Bad dizisini çok sevdiğim için oyundaki ana karakterin ismini Walter koydum.”
  • “Oyunumu test ederken, yarattığım anlık çıkan hayaletler ve korkutucu sesler beni bile korkutuyordu. O dönemlerde herhangi bir reklam bütçem yoktu; önceki mobil uygulamalarımdan kazandığım 250 TL ile Korku Hastanesi oyununun Facebook’tan tanıtımını yaptım.”

“Tanıtım sonrasında oyunumun büyük bir ilgi gördüğünü fark ettim ve yeni çıkan en iyi oyunlar listesine girmeyi başardım. Bu durum hevesimi artırdı ve ben de Korku Hastanesi oyununu bir seri haline getirmeye karar verdim, ardından ‘Korku Hastanesi 2’yi geliştirmeye başladım. Bu oyunu 2016 yılında yayınladığımda, yine en iyiler listesine girmeyi başardı.”

Oyunları 35 Milyondan Fazla İndirilme Sayısına Ulaştı

Oyunları 35 Milyondan Fazla İndirilme Sayısına Ulaştı

Oyunlarının Türkçe dil desteğine sahip olduğunu vurgulayan İnce, şunları ekledi:

  • “Oyunlarım dünya genelinde toplam 35 milyondan fazla indirilmeye sahip. Bazı günlerde indirme sayısı 50 binin üzerine çıkabiliyor. En son Kasım 2019’da yayınladığım ‘Korku Hastanesi 3’ de oldukça iyi bir performans sergiliyor.”
  • “İçeriklerimi sürekli güncel tutarak, aldığım geri bildirimler doğrultusunda iyileştiriyorum. Youtube’da oyun videoları çeken içerik üreticilerinin oyunlarımı keşfettiğini ve özel içerikler yayınladığını gözlemledim. Bu kitleye ulaşmamın temel nedeni, oyunlarımın gerçekten büyük bir beğeni toplamasıydı.”
  • “Oyunlarım hâlâ mobil uygulama mağazalarının en iyiler listelerinde yer almaya devam ediyor.”

Oyunlarının küresel olarak 5 ayrı mağazadan (Google Play, App Store, Windows Store, Amazon Store, Huawei Store) satılmaya ve 151 ülkeden indirme almaya devam ettiğini belirten İnce, en çok indirme yapılan ülkeler arasında Hindistan, Rusya, Amerika ve Türkiye’nin bulunduğunu söyledi.

Google Play’in, şu an sadece Amerika ve birkaç ülkede uygulamaya soktuğu Play Pass programından da bahseden İnce, Google’ın kendisi ile iletişime geçerek ‘Korku Hastanesi 2’nin programa dahil edilmesini talep ettiğini anlattı:

  • “Bu programda oyunları aylık paketler şeklinde satıyorlar. Türkiye’den bu programa dâhil edilen tek oyunun benim oyunum olduğunu düşünüyorum. Şu an programda iki tane korku oyunu var ve bunlardan biri ‘Korku Hastanesi 2’.”
  • “Gelecekte programın tüm ülkelere açılma ihtimali var.”

Geri Dönüşler Oyuncuların Gözünden Bakmamı Sağlıyor

Kullanıcılardan sürekli geri dönüşler aldığını belirten İnce, bu konuda şunları ifade etti:

  • “Özellikle ‘Korku Hastanesi’ serisi olduğu için sürekli yeni bir oyun yayınlamamı ve hikâyenin devam etmesini talep ediyorlar. Olumsuz yorumları da dikkate alıyorum, çünkü bu yorumlar bana oyunlardaki hataları ve eksiklikleri bulup düzeltme fırsatı veriyor.”
  • “Mümkün olduğunca yapılan yorumlara geri dönüş sağlamaya çalışıyorum, çünkü bu geri dönüşler bana oyuncuların gözünden bakmamı sağlıyor.”

Türkiye Mobil Oyun Sektörüne Desteğini Artırmalı

Türkiye Mobil Oyun Sektörüne Desteğini Artırmalı

Mobil oyun geliştiriciliğinin dünyada büyük bir ilgi gördüğünü vurgulayan İnce, bu alanda şu şekilde konuştu:

  • “Dış pazardaki büyük firmaların Türk mobil oyun şirketlerini satın alması, Türk oyun sektörünün potansiyelini gösteriyor. Örneğin, Zynga gibi büyük bir şirket, Peak Games’i 1.8 milyar Dolar’a, Gram Games’i ise 250 milyon Dolar’a satın aldı.”
  • “Türkiye’nin mobil oyun sektörünü daha iyi değerlendirmesi, yatırımlarını ve desteklerini artırması gerekiyor.”

Mobil Oyun Geliştirmek İsteyenler İçin Tavsiyeler

Mobil Oyun Geliştirmek İsteyenler İçin Tavsiyeler

Mobil oyun geliştirmek isteyenlere önerilerde bulunan İnce, şu noktaları vurguladı:

  • “Bu sektöre girmek isteyenler öncelikle oyun geliştirmenin temelini anlamalı. Oyun geliştirmek yerine, bunun nasıl bir süreç olduğunu iyi kavramalıdır.”
  • “Hangi platformlarda oyunların yayınlanabileceğini ve hangi oyun motorunun hangi platformda daha etkili olduğunu araştırmalılar.”
  • “Zorlandıkları alanlarda başkalarından yardım almaktan çekinmemelidirler. Örneğin, ‘Korku Hastanesi 3’ oyununun senaryosunda takılıp kaldığım dönemlerde, yakın arkadaşım Özge Aydoğdu’nun yardımıyla senaryoyu ilerletebildim.”

Bağımsız Mobil Oyun Geliştiricisi Hakan İnce’nin Başarı Hikayesi
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin