1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Apple, iOS 14.5’i Piyasaya Sürdü: Gizlilikte Yeni Dönem

Apple, iOS 14.5’i Piyasaya Sürdü: Gizlilikte Yeni Dönem

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Apple, iOS 14.5’i Piyasaya Sürdü

Apple, yıllar içinde iPhone ve iPad kullanıcıları için en çok beklenen yazılım güncellemelerinden biri olan iOS 14.5‘i Pazartesi günü resmen piyasaya sürdü. Bu güncelleme, kullanıcıların verilerinin nasıl paylaşıldığına dair daha fazla kontrol sağlamaya yönelik önemli bir adım olarak öne çıkıyor. Özellikle, yeni gizlilik aracı Uygulama İzleme Şeffaflığı ile dikkat çekiyor.

Uygulama İzleme Şeffaflığı Nasıl İşliyor?

Bu yeni özellik, bir uygulamanın kullanıcı davranışlarını takip ederek üçüncü taraflarla, örneğin reklamverenlerle, bilgi paylaşmak istemesi durumunda devreye giriyor. Uygulama, bu izni almak için cihazda bir onay penceresi açıyor. Kullanıcı, bu pencerede “hayır” seçeneğini tercih ederse, uygulama, kullanıcı verilerini izlemeyi ve paylaşmayı durduruyor.

REKLAMCILARI KARGAŞAYA SÜRÜKLEDİ

Bir açılır pencere gibi basit bir tasarım değişikliği, çevrimiçi reklamcılık endüstrisini büyük bir kargaşaya sürükledi. Özellikle, Facebook, geçtiğimiz yıl Apple’ın gizlilik özelliğini küçük işletmelere zarar verecek şekilde nitelendiren tam sayfa reklamlar yayınlayarak bu duruma dikkat çekti.

İŞE YARAYACAK MI?

Kâr amacı gütmeyen dijital haklar kuruluşu Electronic Frontier Foundation’da direktör olarak görev yapan Gennie Gebhart, New York Times diye sordu. Gebhart ve diğer gizlilik uzmanları, Apple’ın yeni özelliğinin iPhone’larda izleme faaliyetlerini sona erdirmek için yeterli olmayabileceğini belirtti. Onlar, geliştiricilerin ve reklam teknolojisi şirketlerinin bu yeni özellikten kaçış yolları bulma konusunda yaratıcı olabileceğini vurguladı.

“GÖRÜNÜR OLMASI BÜYÜK BİR DEĞİŞİM”

Kullanıcı deneyimi tasarımı ve veri gizliliği üzerine çalışan araştırmacı bilim insanı Stephanie Nguyen, bu açılır pencerenin kullanıcıların gizlilik kontrollerini keşfetmesini çok daha kolay hale getirdiğini ifade etti. Geçmişte, iPhone sahipleri reklamverenlerin kendilerini izlemesini kısıtlayabiliyordu, ancak bu seçenek çoğu insanın göz atmadığı karmaşık ayarlar arasında kaybolmuştu. Nguyen, yeni sürüm ile bu seçeneğin görünür kılınmasının büyük bir değişim olduğunu vurguladı.

Apple, iOS 14.5’i Piyasaya Sürdü: Gizlilikte Yeni Dönem
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir