Son zamanlarda, Apple’ın App Store platformundaki reklam sayısını artıracağına dair söylentiler gündeme gelmişti. Şirket, bu iddiaları ne yalanladı ne de doğrudan kabul etti, ancak daha sonra yaptığı açıklamalarla bu stratejiyi doğruladı. Apple’ın, App Store’daki reklam sayısını artırarak reklam gelirlerini 10 milyar dolara ulaştırmayı hedeflediği öne sürülüyor. Bu gelişmenin, Apple için önemli bir gelir artışı sağlayacağı tahmin ediliyor.
Yeni Reklamlar 25 Ekim’de Geliyor
Apple, yeni reklam sistemini 25 Ekim tarihinde kullanıma sunmayı planlıyor. Bu reklamlar, uygulama sayfalarının en altında yer alacak ve diğer uygulamalara yönlendirecek şekilde tasarlanacak. Ayrıca, uygulama mağazasına giriş yapıldığında ‘Bugün’ sekmesinde de uygulama reklamları kullanıcıların karşısına çıkacak. Bu reklamlar, kullanıcıları yanıltmamak adına mavi tik ile işaretlenecek.
Uygulama içi reklamlar, Türkiye dahil olmak üzere birçok ülkede yaygın olarak kullanılacak. Ancak burada bir istisna bulunuyor; Çin’de bu reklam sisteminin uygulanmayacağı belirtiliyor.