Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ankara’nın Kızılcahamam ilçesinde düzenlenen bir programda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin insanın tüm yönleriyle gelişimini esas aldığını vurguladı. Bakan Tekin, bu modelin eğitim programlarının bilgi, beceri, eğilim ve değerler gibi unsurları içermesinin yanı sıra, bireylerin yetenek, ilgi, ihtiyaç ve farklılıklarını da önemle dikkate aldığını belirtti. Ayrıca, programların esnek bir yapıya sahip olması ve millî, manevi ve insani değerler doğrultusunda uygulanmasının en önemli hedefler arasında yer aldığını ifade etti.
Dünyayla Entegre Eğitim Sistemi
Bakan Tekin, uluslararası toplantılarda sıkça dile getirilen bir konuya dikkat çekerek, Türkiye’nin eğitim öğretim sistemini güncelleme gerekliliğini vurguladı. “Dershanelerin okullara ve öğretmenlere olan etkisini ortadan kaldırmak için bir sürecin içerisine girmemiz gerektiğini düşündük” diyen Tekin, çocukların Bakanlık bünyesindeki öğretmenlerin sunduğu imkanlarla daha başarılı bir şekilde kademeler arası geçiş yapabileceklerini belirtti. 2014 yılında dershanelerle ilgili gerçekleştirilen yasal düzenleme, bu noktada önemli bir adım oldu.
Bakan Tekin, “Artık, dünyayla entegre bir eğitim sistemi oluşturmalıyız” diyerek, uluslararası eğitim felsefeleriyle uyumlu bir program geliştirme hedeflerini dile getirdi. Bu amaçla, Türkiye’ye özgü bir model oluşturacak bir ekip kurduklarını ifade etti.
Çalıştay Aşaması Tamamlandı
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin öğretim programları, uzun bir çalışmanın sonucunda ortaya çıktı. Bu süreçte, Millî Eğitim Bakanlığı birimleri, akademisyenler, öğretmenler ve diğer eğitim paydaşlarıyla çok sayıda çalıştay ve toplantı düzenlendi. İlk aşamada Türkçe, matematik, fen ve sosyal bilimler alanlarına odaklanan derslerin öğretim programları başarıyla tamamlandı.
Bakanın Onayına Sunulacak
Yaz döneminde ise Temel Eğitim, Ortaöğretim ve Din Öğretimi Genel Müdürlüklerine bağlı okulların haftalık ders çizelgelerindeki diğer dersler için çalışmalara başlandı. Bu çerçevede sanat, spor, tasarım, bilişim ve yabancı dil alanlarındaki beceriler üzerine eğitim programları geliştirildi. 2024-2025 eğitim öğretim yılı itibarıyla, bu yeni programların uygulanması için üç ayrı çalıştay düzenlendi. Yeni derslerin öğretim programları, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın onay sürecinin ardından Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e sunulacak. Bakan Tekin’in onayı ile birlikte, yeni derslerin öğretim programları gelecek yıldan itibaren uygulanmaya başlanacak.
Ayrıca, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü bünyesinde özel program uygulayan fen liseleri için havacılık, uzay ve bilişim teknolojileri alanlarına yönelik derslerin öğretim programları geliştirme çalışmaları da sürdürülmektedir. Program geliştirme süreçlerine yaklaşık üç yüz akademisyen ve bin öğretmen katkıda bulunmuştur.