1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Akıllı Telefon Pazarında Düşüş: Apple ve Samsung’un Rekabetle Yüzleşmesi

Akıllı Telefon Pazarında Düşüş: Apple ve Samsung’un Rekabetle Yüzleşmesi

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Akıllı Telefon Pazarında Düşüş ve Rekabetin Etkileri

International Data Corporation (IDC) tarafından yayımlanan ön verilere göre, Apple ve Samsung’un akıllı telefon sevkiyatları, özellikle Xiaomi gibi Çinli şirketlerin artan rekabeti nedeniyle dördüncü çeyrekte küresel ölçekte bir düşüş yaşadı. Küresel akıllı telefon pazarı, Çinli üreticilerin düşük maliyetli cihazlar üzerindeki agresif büyüme stratejileri ve iç pazara yönelik güçlü odaklanmalarıyla, iki yıllık bir düşüşün ardından belirgin bir toparlanma sürecine girdi.

IDG’de dünya genelindeki istemci cihazlarıyla ilgili kıdemli araştırma direktörü olan Nabila Popal, “2025 yılına kadar büyümenin devam edeceğine yönelik iyimserliğimizi koruyoruz; ancak yeni ABD yönetiminin getirebileceği artırılmış gümrük vergileri tehdidi, sektör genelinde belirsizlik yaratıyor.” şeklinde bir değerlendirmede bulundu.

IDC’nin raporuna göre, Apple’ın küresel sevkiyatları dördüncü çeyrekte %4,1’lik bir düşüşle 76,9 milyon adede gerilerken, Samsung’un sevkiyatları da %2,7’lik bir azalışla 51,7 milyon adede düştü. Bu düşüş, Çinli rakiplerin, özellikle Xiaomi, Oppo ve Honor gibi markaların, pazara olan etkisinin artmasıyla daha belirgin hale geldi.

2024 yılı itibarıyla iPhone üreticisi, %18,7’lik pazar payıyla küresel akıllı telefon pazarının lideri konumunda bulunurken, onu %18 ile Samsung ve %13,6 ile Xiaomi takip ediyor. Ancak, önceki yılın verilerine bakıldığında, ilk beş akıllı telefon markası arasında Apple’ın sevkiyatlarının %0,9 ve Samsung’un %1,4 oranında düştüğü gözlemlenirken, Xiaomi’nin sevkiyatları %15,4 oranında artış göstererek en hızlı büyümeyi gerçekleştirdi.

Çinli mobil üreticiler, dördüncü çeyrekte küresel akıllı telefon sevkiyatlarının %56’sını gerçekleştirerek, bir çeyrekte ulaşılan en yüksek sevkiyat hacmine erişti. Bu durum, düşük ve orta sınıf cihazlarıyla Avrupa ve Afrika’daki pazar paylarını genişletme çabalarının bir sonucu olarak değerlendiriliyor.

IDC müşteri cihazları araştırma direktörü Anthony Scarsella, “Çeşitli bölgelerde devam eden büyümeye rağmen, yoğun tanıtım ve pazarlama çabalarına karşın, pazarda katlanabilir cihazlara olan talebin azaldığını gözlemliyoruz.” diyerek, mevcut pazar dinamiklerine dikkat çekti.

Akıllı Telefon Pazarında Düşüş: Apple ve Samsung’un Rekabetle Yüzleşmesi
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin