1. Haberler
  2. Bilgi
  3. Akaryakıt Fiyatlarındaki Artış ve Toplu Ulaşım Sorunları

Akaryakıt Fiyatlarındaki Artış ve Toplu Ulaşım Sorunları

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

2021 yılında mazot fiyatı 7 lira 24 kuruş iken, günümüzde bu rakam 38 lira 83 kuruşa yükselmiştir. Bu durum, iki yıl içinde akaryakıt fiyatlarına gelen zam miktarının yaklaşık yüzde 436 oranında artmasına neden olmuştur. Bu konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıyan Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Aydın Milletvekili ve TBMM İçişleri Komisyonu Üyesi Evrim Karakoz, akaryakıt fiyatlarındaki artışların toplu ulaşımda öngörülemez seviyelerde maliyet artışlarına yol açtığını vurguladı.

Karakoz, toplu ulaşımın bir kamu hizmeti olduğunu belirterek, “Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın özel toplu ulaşım hizmetlerine sunduğu sınırlı sübvansiyonlardan belediyelerin neden faydalanmadığını” sorguladı. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 15-f maddesine dikkat çeken Karakoz, “Toplu ulaşım hizmetleri belediyelere verilmiştir. Küçük ve orta ölçekli iller de dahil olmak üzere neredeyse tüm şehirlerimizde, tüm zorluklara rağmen toplu taşıma hizmetleri sürdürülmektedir. Belediyeler tarafından sağlanan toplu taşıma hizmetleri, kalite, konfor, süreklilik ve ulaşım fiyatlarının uygunluğu gibi unsurlarla sürdürülebilir hale getirilebilir. Ancak bu sürdürülebilirlik, düşük girdi maliyetleri ile mümkün olmaktadır” ifadelerini kullandı.

“DÜZENLEME YAPILMASI KAÇINILMAZ”

Sürekli artan fiyatlara dikkat çeken Karakoz, “Vatandaşlarımız işine giderken ya da toplu taşıma araçlarını kullanırken uygun fiyatlarla ulaşım hizmeti almak istemektedir. Ancak artan akaryakıt fiyatları bu durumu zorlaştırmaktadır. Bu sebeple merkezi yönetim tarafından yerel yönetimlere destek verilmesi ve vatandaşlarımızın toplu taşıma hizmetlerinden daha uygun fiyatlarla faydalanabilmesi için belediyelerin toplu taşıma araçlarında kullandıkları akaryakıttan ÖTV alınmaması için bir düzenleme yapılması günümüz koşullarında kaçınılmaz olmuştur” şeklinde konuştu.

CHP Aydın Milletvekili Evrim Karakoz’un Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’e yönelttiği sorular:

  • 30 Büyükşehir Belediyesi tarafından verilen toplu ulaşım hizmetlerinden 2014 yılından bu yana, her bir yılı ayrı ayrı belirtmek şartıyla dönemsel zararları nedir?
  • Toplu ulaşım bir kamu hizmeti olmasına rağmen, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın sağlamış olduğu sınırlı sübvansiyonlardan neden belediyeler faydalandırılmamaktadır?
  • Artan maliyetler karşısında toplu ulaşım hizmetlerinde sürekli zarar eden yerel yönetimlerin, toplu ulaşım hizmeti verirken kullandıkları akaryakıttan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) alınmaması halinde, bu durumun merkezi bütçeye olan toplam yükü aylık olarak ne kadar olacaktır? Akaryakıt üzerindeki ÖTV’nin toplam maliyetteki yükü nedir?
  • Yerel yönetimleri desteklemek, vatandaşlarımızın toplu taşımadan daha uygun fiyatlarla faydalanmasını sağlamak ve daha iyi bir ulaşım altyapısını kullanabilmelerini temin etmek amacıyla, ÖTV’nin tahakkuk ve tahsilatında yeni bir düzenleme yaparak belediyelerin toplu ulaşımda kullandıkları akaryakıttan ÖTV almamayı neden düşünmüyorsunuz?

Akaryakıt Fiyatlarındaki Artış ve Toplu Ulaşım Sorunları
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin