AB Komisyonu, Google ve Meta Üzerine Soruşturma Başlattı
Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, ABD merkezli teknoloji devleri Google ile Meta’nın (Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın sahibi) görüntülü reklam teknolojileri ile ilgili rekabet kurallarını ihlal edip etmediğini araştırmak üzere resmi bir soruşturma başlattığını duyurdu.
‘Google ve Meta Arasında Jedi Blue Anlaşması Yapılmış’
Yapılan açıklamada, dijital platformda birçok yayıncının faaliyetlerini görüntülü reklamcılık gelirleri ile sürdüğüne dikkat çekildi. Soruşturmanın, Google ve Meta arasında 2018 yılında imzalanan ‘Jedi Blue‘ isimli anlaşma ile ilgili olduğuna vurgu yapıldı. Bu anlaşmanın, Google’ın kendi reklam programı ile rekabet eden diğer reklam teknolojisi hizmetlerini dışlama amacı taşıyor olabileceği belirtildi.
‘Anlaşma Yayıncıların ve Tüketicilerin Zararı Olabilir’
Açıklamada ayrıca, bahsi geçen anlaşmanın çevrimiçi görüntülü reklamcılık pazarındaki rekabeti olumsuz etkileyerek hem yayıncıların hem de tüketicilerin zarar görmesine neden olabileceği ifade edildi.
Rekabet Soruşturması Nedir?
AB ülkelerinde faaliyet gösteren şirketlerin, kendi sektörlerinde rekabete aykırı bir durum olup olmadığını denetleme yetkisi AB Komisyonu’na aittir. Komisyon, bu tür soruşturmalarda rekabete zarar verecek durumların varlığını değerlendirir. Eğer rekabeti olumsuz etkileyen durumlar tespit edilirse, AB Komisyonu bu duruma son vermek ve şirketlere yüksek para cezaları uygulamak için gerekli adımları atar.