‘Clean beauty’ konsepti son vakitlerde hoşluk dünyasında yükselişe geçti. İleri vakitlerde daha da fazla duymaya başlayacağımız bu pak hoşluk akımı hem ekolojik hem de hayvan dostu.
Veganlık akımının giderek yayılması ile birlikte hoşluk sanayisi devleri artık Z neslinin ve millennialların içerik farkındalığı oluşturmasından dolayı vegan ve cruelty-free yani daha pak, ekolojik ve de hayvan dostu içerikler kullanmakta ihtimam gösteriyor.
Yeni kuşak artık daha şuurlu. Bakımına ihtimam gösteren herkes hem kendi sıhhatleri hem de dünya ekolojik istikrarı için hayvanlar üzerinde test edilmemiş ve etrafa ziyanı olmayan eserleri tercih ediyor.
Vegan ürünlerin içerisinde süt ve bal üzere hayvansal içerik bulunmuyor. Yani eser büsbütün hayvansal eserlerden uzak tutularak üretiliyor.
Cruelty-free yazılı eserler ise hayvanlar üzerinde test edilmiyor. Eserlerin testi sırasında hayvanlara zalimlik uygulanmıyor ve kobay olarak kullanılmıyorlar.