İşsizlik Maaşı Başvuru Süreci
İşsizlik maaşı başvuruları, İŞKUR (Türkiye İş Kurumu) birimine şahsen giderek veya elektronik ortamda www.iskur.gov.tr adresinden gerçekleştirilebilmektedir. Günlük işsizlik ödeneği, sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanmakta ve bu miktarın %40’ı olarak belirlenmektedir. Aşağıda, İŞKUR işsizlik maaşının nasıl alınacağı ve başvuru şartları hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz.
İşsizlik Maaşı Başvurusu Nasıl Yapılır?
Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içerisinde, en yakın İŞKUR birimine başvuruda bulunmak zorunludur. Başvuru işlemi, İŞKUR birimine şahsen gelerek ya da elektronik ortamda www.iskur.gov.tr adresi üzerinden yapılabilir. Mücbir sebepler dışında 30 gün içerisinde başvuru yapılmaması durumunda, başvuruda gecikilen süre, toplam hak sahipliği süresinden düşülmektedir.
İşsizlik ödeneğinin alınabilmesi için, sigortalı işsizlerin iş almaya hazır durumda olmaları gerekmektedir. İşsizlik ödeneği başvurusu ile kişinin iş arayan kaydı yapılmakta veya güncellenmektedir. Bu süreç sayesinde sigortalı işsizlerin danışmanlık, işe yerleştirme ve mesleki eğitim hizmetlerinden yararlanmaları sağlanmaktadır. Dolayısıyla, vekâletname ile başvuru yapılması mümkün değildir.
İşsizlik Maaşı Alma Şartları
- Kendi isteği ve kusuru dışında işsiz kalmış olmak,
- Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün boyunca hizmet akdine tabi olmak,
- Hizmet akdinin feshinden önceki son üç yıl içinde en az 600 gün süreyle işsizlik sigortası primi ödemiş olmak,
- Hizmet akdinin feshinden sonraki 30 gün içerisinde en yakın İŞKUR birimine şahsen ya da elektronik ortamda başvuruda bulunmak.