1) Cumhuriyetin 100. yılında eğitim sektörünü geçmişten günümüze değerlendirdiğinizde nasıl bir değişim geçirdiğini düşünüyorsunuz?
İnsanın dâhil olduğu her süreç, zaman içerisinde değişir ve gelişir. Eğitim de bu değişimin yaşandığı en önemli alanlardan biridir. 21. yüzyılda öğrencilerin uluslararası alanlarda eğitim görmesi, farklı dilleri bir arada öğrenmesi ve en önemlisi kendilerini yenidünyaya hazırlayabilmesi eğitimdeki değişimin belirgin bir göstergesidir. Yaşanan her türlü değişiklik eğitimi de yakından etkilemektedir. Eskiden eğitim, sadece okullarla sınırlıyken, günümüzde yaşamın her alanına yayılmıştır. Bu bağlamda, eğitimde değişim kaçınılmaz bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır.
2) 100 yıllık yolculukta eğitim sektöründe en önemli değişimlerin yaşandığı dönemler hangileridir? Sizler bu değişime nasıl ayak uydurdunuz?
Geri dönüp baktığımızda, insanlığı en çok etkileyen dönemler I. ve II. Dünya Savaşları, ülkelerin yaşadığı ekonomik krizler ve dünyadaki güç dengelerinin değişimidir. Bu önemli olayların sonuçları, eğitim alanında da derin izler bırakmıştır. Özellikle son yirmi yılda teknolojinin hızla gelişmesi, eğitimdeki en büyük dönüşümü beraberinde getirmiştir. Biz eğitimciler, her zaman insanı merkeze alarak ihtiyaçlar doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.
3) Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına nasıl bir “insan” yetiştirme hedefi ile yola çıktınız?
Marmara Eğitim Kurumları olarak misyonumuz, yaşam boyu öğrenmeyi sürdüren, spor ve sanatla ilgilenen, sorgulayan, düşünen, çevresiyle iyi iletişim kurabilen, sosyal sorumluluk projelerine katılan ve en önemlisi Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı nesiller yetiştirmektir. Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında da ilkelerimizden vazgeçmeyip hedeflerimize ulaşmak, çağın gerekliliklerine uygun yeni hedefler belirlemek ve bu hedefleri aşmaya çalışmak ana amacımız olacaktır.
4) Bu hedeflere ulaşmak için neler yapıyorsunuz?
Sadece akademik öğrenmeyi değil, sosyal öğrenmeyi de çok önemsiyoruz. Tüm eğitim ve öğretim programımızı her yıl yenileyerek hedeflerimize ulaşmak için gerekli çalışmalarımızı yürütmekte ve uluslararası bağlantılarımızı güçlendirmekteyiz. Öğrencilerin kendilerini ifade edebileceği, yeteneklerini keşfedebileceği alanlar yaratıyoruz. Sanat, edebiyat ve spor gibi alanlarda ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak çeşitli başarılar elde ediyoruz. Öğrenci değişim programları ile öğrencilerimizin farklı kültürleri tanıyıp yeni yerler keşfetmelerini sağlıyoruz. İl içi ve il dışı geziler aracılığıyla öğrencilerimizin yaşadıkları şehri ve ülkemizi tanımalarını, tarihi ve toplumsal bağ kurmalarını sağlıyoruz. Ayrıca, birlikte çalışma alışkanlıklarını geliştirmeye ve birlikte yaşama kültürünü oluşturmaya özen gösteriyoruz.
5) Temel eğitim felsefeniz nedir?
Dünya standartlarında eğitim veren bir okul olarak, mezunlarının kendi çocuklarını da mezun etmeyi temel felsefemiz olarak belirledik. 2008 yılından bu yana Uluslararası Bakalorya Programı’nı uygulayan Marmara Eğitim Kurumları, aynı zamanda Avrupa Uluslararası Okullar Birliği üyesidir. Bu özellikler, kurumumuzun eğitimde sürekliliği ve gelenek oluşturmayı önemsemesine temel teşkil etmektedir.
6) Öğrencilerimizin hangi değerleri içselleştirmiş olarak kurumunuzdan mezun olmalarını amaçlıyorsunuz?
Ulusal kimliğiyle gurur duyan, bilgi çağının gerektirdiği donanıma ve küresel bir bakış açısına sahip, ulusal ve uluslararası platformlarda var olabilen, bir üst öğrenime hazır, yaşam boyu öğrenmeyi öğrenmiş, ülkesini başarıyla temsil edebilecek dünya vatandaşları yetiştirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, öğrencilerimizin empati kurabilme, kendisinden farklı olanları anlama ve karşısındakine saygılı davranma, tüm canlıların yaşama hakkını koruma ve savunma, dürüstlük, çalışkanlık, yardımseverlik, hoşgörü ve sorumluluk sahibi olma gibi yüksek değerleri içselleştirmelerini sağlamak da önem verdiğimiz bir konudur. Çıkar ilişkilerine dayalı değerlerden çok, karakter özelliklerini ön planda tutan bireyler yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
7) Okulunuzu diğer eğitim kurumlarından ayıran özellik nedir?
Türkiye’de pek çok özel okul, öğrencilerine farklı olanaklar sunmaktadır. Ancak eğitime gönül veren bireyler olarak, ister özel okul ister devlet okulu olsun, her eğitim kurumunun öğrencilerinin en iyi şekilde yetişmesini arzu ediyoruz. Bugünün çocuk ve gençlerinin, geleceğin yetişkinleri olduğunu ve Cumhuriyetimizi, yüzlerce yıl geçmişe uzanan kültürümüzü onlara miras bırakacağımızı biliyoruz. Bu bilinçle, her bir öğrencimizi önemsiyor ve felsefemizde belirttiğimiz gibi kendini gerçekleştirmiş dünya vatandaşları yetiştirmeyi hedefliyoruz. Öğrencilerimizin ana dillerini etkili bir şekilde kullanmalarını, uluslararası bir dil olan İngilizceyi iyi öğrenmelerini ve ikinci bir yabancı dil edinmelerini sağlıyoruz. Salt akademik bilginin kalıcı öğrenmeye yardımcı olmayacağını bildiğimiz için, yaparak ve yaşayarak öğrenme prensibini benimsiyoruz. Ayrıca, eğitimin hayatla iç içe olmasını sağlayacak fiziksel olanaklara sahip bir okul olarak, her zaman öğrencinin yanında durarak içindeki öğrenme isteğini ortaya çıkarmaya yönelik bir eğitim anlayışı ile yolumuza devam ediyoruz.