1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Instagram Algoritmasının Çalışma Mantığı

Instagram Algoritmasının Çalışma Mantığı

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Instagram Algoritması Nasıl Çalışıyor?

Popüler sosyal medya platformu Instagram, uzun süredir kullanıcılar arasında en çok tartışılan konulardan biri olan algoritmasıyla dikkat çekiyor. Kullanıcılar, gün boyunca çok sayıda gönderi görmesine rağmen, bu gönderilerin nasıl sıralandığını bir türlü anlayamamış durumda. Instagram CEO’su Adam Mosseri, bu belirsizliğe son vermek amacıyla algoritmanın çalışma mantığını detaylı bir şekilde açıkladı. WebTekno’nun haberine göre; Mosseri’nin açıklamaları, Instagram’daki gönderilerin, hikayelerin, keşfet sayfasının ve Reels’lerin nasıl sıralandığına dair önemli bilgiler sunuyor. Yapılan açıklamalara göre, Instagram birden fazla algoritmaya sahip ve bu algoritmalar eş zamanlı olarak çalışıyor. İşte Instagram algoritmasının çalışma mantığı…

Akış Sayfası Nasıl Çalışıyor?

  • Kullanıcı etkinliği
  • Gösterilen gönderi hakkında bilgiler
  • Gösterilen gönderileri paylaşan kişi hakkında bilgiler

Kullanıcı Etkinliği Instagram algoritması, kullanıcıların Instagram üzerindeki kullanım alışkanlıklarına odaklanıyor. Bu noktada; beğendiğiniz, kaydettiğiniz, yorum yaptığınız ve paylaştığınız gönderiler, ilgi alanlarınızı belirlemek için kullanılıyor. Anasayfadaki diğer gönderiler de bu ilgi alanlarına göre şekillendiriliyor.

Gösterilen Gönderi Hakkında Bilgiler Mosseri, gösterilen gönderilerin popülaritesinin de algoritma için önemli olduğunu vurguladı. Algoritma, takip ettiğiniz hesaplardan gelen gönderileri, popülarite seviyelerine göre sıralıyor. Gönderinin beğeni, yorum, paylaşım ve kaydetme sayıları, anasayfadaki yerini belirleyen kritik faktörler arasında yer alıyor.

Gösterilen Gönderileri Paylaşan Kişi Hakkında Bilgiler Algoritma, sadece gönderinin içeriğine odaklanmıyor; gönderiyi paylaşan kişinin popülaritesi de önemli bir kriter. Daha tanınmış kullanıcıların gönderileri genellikle daha ön planda yer alıyor. Ancak, bir kullanıcının popülaritesi ne olursa olsun, sürekli paylaşım yapması durumunda tüm gönderilerinin öne çıkarılmayacağı unutulmamalıdır.

Hikayeler Nasıl Sıralanıyor?

  • Geçmiş görüntüleme
  • Etkileşim sıklığı
  • Yakınlık

Geçmiş Görüntüleme Instagram hikayelerinin sıralanmasında en etkili faktör, geçmişteki etkileşimlerdir. Mosseri, kullanıcıların geçmişteki davranışlarının bu sıralama için kritik öneme sahip olduğunu belirtiyor. Kullanıcıların bir hikayeye ne kadar çok bakması, o hikaye sahibinin daha üst sıralarda görünmesini sağlıyor.

Etkileşim Sıklığı Kullanıcıların hikaye paylaşıcılarıyla olan etkileşim sıklığı da hikaye sıralamasında önemli bir rol oynuyor. Eğer bir kullanıcının hikayesine sıkça beğeni veya DM gönderiyorsanız, o kullanıcının hikayeleri daha öncelikli olarak gösteriliyor.

Yakınlık Instagram, hikaye paylaşan kişinin sizin için aile, arkadaş veya tanımadığınız biri olup olmadığını da değerlendirmeye çalışıyor. Kullanıcılar arasındaki yakınlık düzeyi arttıkça, ilgili hikayeler daha fazla ön plana çıkarılıyor.

Keşfet Sayfası Nasıl Çalışıyor?

  • Gönderinin popülerliği
  • Keşfet’teki hareketler
  • Gönderinin sahibiyle olan geçmiş
  • Gönderinin sahibiyle ilgili bilgiler

Gönderinin Popülerliği Keşfet sayfasında, gönderinin popülaritesi en belirleyici kriterlerden biridir. Hızla beğenilen veya kaydedilen gönderiler, kullanıcıların önüne daha fazla çıkma şansına sahip.

Keşfet’teki Hareketler Kullanıcının ilgi alanları, Keşfet sayfasının oluşmasında önemli bir etkiye sahiptir. Kullanıcı neyle daha fazla ilgileniyorsa, algoritma o içerikleri ön plana çıkarır.

Gönderinin Sahibiyle Olan Geçmiş Takip etmediğiniz hesapların gönderileri de Keşfet sayfasında yer alabiliyor. Eğer takip etmediğiniz bir hesaptan gönderiyi beğendiyseniz, paylaştıysanız veya kaydettiyseniz, o hesap Keşfet sayfasında daha fazla görünür hale geliyor.

Gönderinin Sahibiyle İlgili Bilgiler Son zamanlarda daha fazla etkileşim alan hesaplar, Keşfet sayfasında öne çıkma fırsatına sahip oluyor.

Reels Sayfası Nasıl Çalışıyor?

  • Kullanıcı etkinliği
  • Etkileşim geçmişi
  • Gönderinin popülerliği
  • Gönderi sahibinin popülerliği

Kullanıcı Etkinliği Reels sayfasında da kullanıcı etkinliği, algoritmanın temel taşlarından biridir. İlginizi çeken içerik türleri, Reels’te karşınıza çıkıyor.

Etkileşim Geçmişi Daha önce etkileşimde bulunduğunuz hesapların Reels’leri, bu sayfada daha fazla gösterilmektedir.

Gönderinin Popülerliği Reels videolarındaki ses veya görüntülerin popülaritesi, bu içeriklerin öncelikli olarak gösterilme olasılığını artırıyor.

Gönderi Sahibinin Popülerliği Reels sayfasında, paylaşımlarıyla daha fazla etkileşim alan hesaplar, takipçi sayıları yüksek olan kullanıcılar, daha fazla görünürlük elde ediyor.

Instagram Algoritmasının Çalışma Mantığı
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin