1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Google Ekosistemi ve Türkiye’nin Ekonomik Katkıları

Google Ekosistemi ve Türkiye’nin Ekonomik Katkıları

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Google Ekosistemi ve Ekonomik Katkıları

Google’ın sunduğu ürün ve hizmetlerin desteklediği ekosistemin Türkiye’nin ekonomik büyümesi ve sosyal refah üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla bağımsız denetim kuruluşu Deloitte tarafından “Google Ekosistemi Sosyo-Ekonomik Değer Raporu” yayımlandı. Raporun bulgularına göre, Google’ın 2021 yılında dört ana ürün ve hizmet kategorisiyle yarattığı ekonomik değer 476 milyar TL’ye ulaşarak ülkenin Gayri Safi Yurtiçi Hasılası (GSYH) içerisinde %6,6’lık bir paya sahip oldu. 2018’deki rapora kıyasla Google’ın ekonomik katkısının 3,3 kat artması dikkat çekici bir gelişme olarak öne çıkarken, bu katkının 2025’te 1,1 trilyon TL’yi aşması öngörülmektedir.

Google’ın Sosyo-Ekonomik Katkıları

Google ürün ve hizmetleri, işletmelerin verimliliğini ve üretkenliğini artırarak maliyet tasarrufu sağlamakta ve dolayısıyla ekonomik büyümeyi desteklemektedir. Aynı zamanda, tüketici refahını artırarak kullanıcılara zaman tasarrufu, kolaylık ve eğlence sunarak sosyal refahın artmasına da katkıda bulunmaktadır.

“SUNDUĞUMUZ ÜRÜN VE HİZMETLERLE FIRSAT EŞİTLİĞİ YARATIYORUZ”

Google Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Keteloğlu, raporla ilgili olarak şunları ifade etti: “Google’ın ürün ve hizmetleriyle desteklediği ekosistemin Türkiye’de yarattığı sosyo-ekonomik değer, birçok sektöre yayılmış durumda ve birçok bireyin hayatına dokunmuştur. Bu konuda en güzel örnekleri, girişimlerde ve mikro ile küçük işletmelerde görmekteyiz. Türkiye’nin dijitalleşmesi ve dijital ekonominin büyümesi küçük esnafımızın dijitalleşmesi ile mümkün olacaktır. Raporun en heyecan verici bulgularından biri, Google Benim İşletmem Profili sayesinde 2021 yılında 700 binden fazla mikro ve küçük işletmenin ek gelir artışı sağlamış olmasıdır. Bu durum, işletmelere önemli bir katma değer sağlarken, kullanıcılar için de doğru işletmelere ulaşma imkânı sunmaktadır.”

2025 Hedefleri

Raporda yer alan verilere göre, 2021 yılında Google’ın yarattığı ekonomik değer 476 milyar TL’ye ulaşmış ve bu rakam GSYH’nin %6,6’sına tekabül etmektedir. Bu oran, 2018’de %3,9 iken, 2025 yılı itibarıyla %7,4’e ulaşması beklenmektedir. Google ekosisteminin ülke ekonomisine sağladığı katkı, ürün ve hizmetlere bağlı olarak çeşitlilik göstermektedir.

  • Google reklam ürünlerinin katkısı, 2021 yılı itibarıyla 193 milyar TL’ye ulaşırken, 2025 yılında bu rakamın 422 milyar TL’ye çıkması öngörülmektedir.
  • Google Haritalar ve Google İşletme Profili’nin ekonomik etkisi 62 milyar TL’ye ulaşırken, 2025’te bu rakamın 136 milyar TL’ye çıkması beklenmektedir.
  • Google Cloud ve Workspace alanındaki etki 12 milyar TL iken, 2025’te 33 milyar TL’ye ulaşması öngörülmektedir.
  • Android ve Google Play ekosisteminin ekonomik etkisi ise 210 milyar TL olup, 2025’te 535 milyar TL’ye ulaşması beklenmektedir.

Kullanıcı Refahı Üzerindeki Etkisi

Google ekosistemi, yalnızca ekonomik alanda değil, aynı zamanda kullanıcıların günlük yaşamlarını kolaylaştırarak zaman tasarrufu sağlamaktadır. Türkiye’de 50 milyondan fazla kişinin kullandığı Google Arama, günde ortalama 5 soru sorulmasına olanak tanımaktadır. 2021 yılında Türkiye’deki Google Arama kullanıcıları, toplamda 2,3 milyar saatlik zaman tasarrufu sağlamış ve bu da tüketici refahında 21 milyar TL’lik bir artışa yol açmıştır.

Sosyal Refah Üzerindeki Katkıları

Google Haritalar, kullanıcıların ve işletmelerin hayatını kolaylaştırmanın yanı sıra, sosyal refaha da 39 milyar TL’lik bir tasarruf sağlamaktadır. Google’ın sunduğu ücretsiz çeviri, araştırma ve öğrenim uygulamaları, bireylerin bilgiye ulaşmasını kolaylaştırmaktadır. Deloitte raporuna göre, Google Çeviri, kullanıcı dostu arayüzü ile dijital çeviri platformu kullanıcılarının %83’ü tarafından tercih edilmektedir. Araştırma yapan kullanıcıların %60’ından fazlası ise Google Akademik’i kullanmayı tercih etmektedir. Gmail, Google Drive ve Google Meet ile birlikte, iş ve eğitimin önemli bir parçası haline gelen Google Workspace, ortak çalışma platformunu kullananların %94’ü tarafından tercih edilmektedir.

Grow with Google programı, işletmelere, girişimlere, sivil toplum kuruluşlarına, öğretmenlere ve bireylere ücretsiz eğitim imkânları sunarak faydalanan kişilerin %84’ünün farklı iş alanlarına yönelmesine yardımcı olurken; Google Dijital Atölye, 304 bin kişiye eğitim vermiş, 84 bin kişinin kariyerini dijital alanda geliştirmesine destek olmuş ve 25 bin işletmenin işlerini büyütmelerine olanak sağlamıştır.

Raporun Öne Çıkan Bulguları

  • Google ürünleri aracılığıyla desteklenen istihdam, 2021 yılında 1,9 milyona ulaşırken, 2025 yılında bu rakamın 2,3 milyonun üzerine çıkması beklenmektedir.
  • Google reklam ekosisteminin oluşturduğu ekonomik katkının önümüzdeki 4 yıl içinde Türkiye’de iki katından fazla artması öngörülmektedir.
  • Google reklam ürünleri sayesinde fiziksel mağaza müşterilerinde %25 artış yaşanmıştır.
  • Google reklamlarına harcanan her 1 TL, işletmelere 3 TL ihracat geliri olarak geri dönmektedir.
  • Rapordaki akademetre işletme anketine göre, 3,4 milyon işletmeden yaklaşık 1,7 milyonu Google Haritalar’ı aktif olarak kullanmaktadır.
  • Türkiye’de her 4 firmadan 1’i, Google Haritalar ile entegre çalışabilen Google hizmetlerini tercih etmektedir.
  • Firma tanıtım ürünleri arasında en çok tercih edilen uygulama %94 ile Google İşletme Profili’dir. Türkiye’de yaklaşık 900 bin işletme bu profilden faydalanmaktadır.
  • 700 binden fazla mikro ve küçük işletme, İşletme Profili kullanarak ek gelir artışı elde etmiştir.

Raporun Metodolojisi

Deloitte tarafından gerçekleştirilen bu araştırma, Google tarafından desteklenen ekosistemin Türkiye’de oluşturduğu sosyo-ekonomik değer ile ilgili ekonomik modeller, şirket görüşmeleri ve Akademetre tarafından yürütülen anket çalışmalarıyla sonuçlandırılmıştır. Şirket görüşmelerinde 8 farklı sektörden 12 şirketle görüşmeler yapılmış, vaka incelemeleri gerçekleştirilmiştir. Anket çalışmaları kapsamında, işletme anketlerinde 400 işletme, tüketici anketlerinde ise 1000 tüketici araştırmaya katılmıştır. Sosyo-ekonomik etki analizi raporunun tamamını incelemek için Deloitte’un web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Google Ekosistemi ve Türkiye’nin Ekonomik Katkıları
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin