TikTok’un Yeni Yapay Zekâ Teknolojisi ve BytePlus Birimi
Video paylaşım platformu TikTok’un arkasındaki Çin merkezli şirket olan ByteDance, uygulamasında kullandığı yapay zekâ teknolojisini artık diğer şirketlere sunmaya başladı. Teknoblog’un Financial Times’tan aktardığına göre, şirket, BytePlus adlı yeni birimle bu alanda adım atmış durumda. BytePlus’un web sitesine göre, müşteri listesinde şimdiden dikkat çekici markalar bulunuyor; bunlar arasında ABD merkezli moda uygulaması Goat, Singapur’un önde gelen seyahat sitesi WeGo, Endonezya’daki alışveriş uygulaması Chilibeli ve Hindistan merkezli sosyal oyun platformu GamesApp yer alıyor.
TikTok’un öneri algoritması, platformun popülaritesinin temel taşlarından birini oluşturuyor. Bu algoritma, kullanıcının uygulama ile olan etkileşim biçimlerine göre, kendisine hangi videoların önerileceğini belirliyor. Geçtiğimiz yıl, şirket bir blog yazısında ForYou akışının belirli bir kullanıcıya hangi içeriklerin sunulacağını nasıl belirlediğine dair detaylar vermişti. Öneriler, kullanıcıların beğendiği, yorum yaptığı veya oluşturduğu videolar gibi etkileşimlere dayanıyor. Ayrıca, altyazılar ve konu etiketleri gibi video bilgileri ile birlikte, kullanılan cihaz, dil tercihleri ve konum ayarları gibi hesap ve cihaz ayarları da dikkate alınıyor.
The Verge’in Financial Times’a dayandırarak verdiği bilgilere göre, BytePlus, müşterilerine öneri algoritmasına erişim sağlarken, bu algoritmanın uygulama ve kullanıcı deneyimlerini kişiselleştirme fırsatını sunuyor. BytePlus’un sunduğu hizmetler arasında otomatik konuşma ve metin çevirisi, gerçek zamanlı video efektleri ve veri analiz araçları da bulunuyor.
Son bir buçuk yıl içinde, ByteDance ve TikTok, eski ABD Başkanı Donald Trump’ın Çin merkezli uygulamaların ABD merkezli uygulama mağazalarında yer almasını engellemeye yönelik çeşitli başkanlık kararları ile hedef alınmıştı. Ancak, Başkan Biden, bu yasakları kaldıran bir yürütme emrini geçen haziran ayında imzaladı. Trump yönetiminin baskısına rağmen, TikTok, 2022 yılında ABD’de aylık 100 milyon kullanıcı barajını aşmayı başardı.
Kaynak: Sputnik