1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Türkiye’de Sosyal Medya Ağlarına Reklam Yasağı ve Etkileri

Türkiye’de Sosyal Medya Ağlarına Reklam Yasağı ve Etkileri

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye’de Sosyal Medya Ağlarına Yönelik Yeni Reklam Yasakları

Resmi Gazete’de yayımlanan yeni karar doğrultusunda, Türkiye’de milyonlarca kullanıcısı bulunan sosyal medya platformları, Twitter, Periscope ve Pinterest gibi, ciddi bir yaptırımla karşı karşıya kalmış durumda. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, sosyal medya ağlarına yönelik açıklamalarda bulundu ve “Dileriz ki hala temsilcisini bildirmeyen Twitter ve Pinterest de ivedilikle gerekli adımları atarlar,” ifadelerini kullandı.

Bugün itibarıyla, Türkiye’de temsilci bulundurmayan sosyal medya platformlarının, Türkiye’den reklam alması durduruldu. Bu karar, sosyal medya kullanıcıları arasında büyük bir yankı uyandırdı. Sayan, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Veri Koruma Kurumu (VDK) ve diğer ilgili kamu kurumlarının, reklam yasağını denetleyeceğini ve reklam veren şirketlere ceza kesileceğini belirtti.

Reklam Yasaklarının Sonuçları

Peki, Twitter, Periscope ve Pinterest’e getirilen bu reklam yasaklarının ardından neler olacak? Siber Haklar Uzmanı Yaman Akdeniz, bu sosyal medya platformlarının yasaktan nasıl etkileneceğini Cumhuriyet.com.tr‘ye değerlendirdi.

“Bant Daraltma Cezası Verilebilir”

Twitter’ın sessizliği devam ederken, Facebook’un ticari kaygıları doğrultusunda yasal temsilci atamaya karar verdiğini belirten Akdeniz, “Twitter’a ve Pinterest’e beklenildiği gibi reklam yasağı cezası verildi. Eğer bu sessizlik devam ederse, nisan ayından itibaren bant daraltma cezası da uygulanabilir,” dedi. Akdeniz, bant daraltma cezasının nasıl uygulanacağı ve kullanıcıların yasaktan nasıl etkileneceği konusunda ancak yasağın uygulamaya konulmasıyla net bir tablo ortaya çıkacağını ifade etti.

Ayrıca, bazı kullanıcıların VPN gibi alternatif yollarla bu platformlara ulaşmayı deneyeceğini fakat toplumun büyük bir kısmının VPN kullanmadığını vurguladı. Türkiye’den erişime engellenmiş olan popüler VPN servislerinin de dikkate alınması gerektiğini belirtti.

“Kabul Edenler İfade Özgürlüğü İhlallerinin Bir Parçası Olma Tehlikesi ile Karşı Karşıya”

Facebook örneği üzerinden konuşan Akdeniz, “Sosyal medya platformlarının ne zaman ne yapacağı her zaman belirsiz. Ticari kaygılar ön plana çıkabiliyor. Fakat bugüne kadar şeffaflık raporlarından görüldüğü üzere, Twitter’a en çok talep Türkiye’den geliyor. Ancak bu taleplerin büyük bir kısmı Twitter tarafından karşılanmıyor. Dolayısıyla, Twitter’ın Türkiye’ye gelmesi demek, bu yaklaşımını değiştirmesi anlamına geleceği için, kolay kolay Türkiye’de temsilci bulunduracaklarını düşünmüyorum,” dedi.

Akdeniz, “Sistemi kabul eden platformlar ise Türkiye’deki ifade özgürlüğü ihlallerinin bir parçası olma tehlikesi ile karşı karşıyalar,” şeklinde sözlerini tamamladı.

Türkiye’de Sosyal Medya Ağlarına Reklam Yasağı ve Etkileri
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin