Youtube’un Gücü ve İçerik Üretimi
Son yıllarda, “Herkese merhaba, kanalıma hoş geldiniz” ifadesini duymayan pek az kişi kaldı. Youtube, hızlı bir yükselişle önemli bir sosyal medya platformu haline geldi. Bazı insanlar tarafından zaman kaybı olarak değerlendirilen bu platformda, yaratıcı ve öğretici içeriklere ulaşmak ve eğlenmek oldukça mümkün.
Yetenek ve Çalışmanın Önemi
Youtube’a girişin zor olmadığını belirten Özkaynak, “Bence denemek şart. Eğer ilgi çekici içerikler üretirseniz, geri dönüşü hemen alabilirsiniz. Abone sayınızın veya yeni başlamış olmanızın bir önemi yok. İnsanların keyifle izleyebileceği içerikler sunuyorsanız, anında milyonlarca kişinin dikkatini çekebilirsiniz. Ancak bu işte yetenek kadar, çalışmak da çok kritik. Emek isteyen bir süreç bu; iyi bir hazırlık gerektiriyor. Kamera karşısına geçip defalarca denemek gerekiyor ki, istediğinizi doğru bir şekilde sunabilin. Eğer insanlara bir şey anlattığınızda, dört kulaklarıyla dinliyorlarsa, yeteneklisiniz demektir. Sevdiğiniz alanı doğru bir biçimde aktarabiliyor ve geniş kitleleri peşinizden sürükleyebiliyorsanız, başarılısınız.” diye vurguladı.
Pandemi Döneminin Etkileri
Özkaynak, “Youtube, sizi kolayca popüler hale getirebilir ama aynı hızla geriye de çekebilir. İzlenme sayılarınız bir anda düşebilir ve buna uyum sağlamak çok önemlidir. Üç yıl önce yaptığınız ve milyonların izlediği bir videoyu bugün tekrar yapsanız, hiç izlenmeyebilir. Çünkü izleyici kitleniz sürekli değişiyor. Pandemi sürecinde birçok farklı alışkanlık edindik ve insanların ilgisi farklı alanlara kaydı. Bu süreçte güzel içerikler kadar, kalitesiz içerikler de gördük; bu durum algımızı değiştirdi.” şeklinde ifade etti.
Youtube’dan Para Kazanma Yöntemi
Youtube’da videolar izlendikçe, izlenme süresine göre para kazanıldığını belirten Özkaynak, “1 milyon izleme aldığınızda, içerik ürettiğiniz kategoriye bağlı olarak gelir elde ediyorsunuz. Bu rakam, bin izlenme başına 10 ile 50 lira arasında değişiyor. Kazanç, kategoriye ve o dönemdeki reklam verenlerin bütçesine göre farklılık gösteriyor.” dedi.
Pandemi ile Youtube’un Ekonomisi
- Youtube, 3 milyar dolarlık bir pazar haline geldi.
- 2 milyon izlenen bir YouTuber, video başına 500 ile 5 bin lira arasında kazanabilir.
Bu dönemde haber içeriği üretenlerin az, alışveriş videoları çekenlerin ise çok kazandığını aktaran Özkaynak, “Videoları 2 milyon izlenen bir YouTuber, ürettiği içeriğin kategorisine göre video başına 500 ile 5 bin lira arasında para kazanabilir. Haber içeriklerinde ve eğlence içeriklerinde farklı bir fiyatlandırma politikası mevcuttur. Bu durum, reklam verenlerin içerik türüne olan ilgisiyle doğrudan ilişkilidir. Pandemi döneminde alışverişe yönelik içerik üreten kişiler en yüksek geliri kazanırken, haber üretenler daha az kazanç elde etti. Çünkü reklam verenler, pandemi sürecinde alışverişe odaklı içeriklere reklam vermek istiyor. Şu anda ‘alışveriş, ne yiyorum, içiyorum tarzında vloglar ve pandemide nasıl vakit geçiriyorum’ gibi içerikler en popüler ve gelir getiren içerikler arasında yer alıyor.” dedi.
Youtube’un kendi topluluk kuralları sistemi oldukça sıkıdır. Özkaynak, “Eğer riskli veya çocukları olumsuz etkileyebilecek bir içerik üretirseniz, o içerik ya artı 18 olarak işaretleniyor ya da doğrudan kaldırılıyor.” diyerek kuralların katılığını vurguladı.