1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Ticaret Bakanlığı’ndan Yenilenmiş Ürün Yönetmeliği Yayımlandı

Ticaret Bakanlığı’ndan Yenilenmiş Ürün Yönetmeliği Yayımlandı

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ticaret Bakanlığı’ndan Yenilenmiş Ürün Yönetmeliği

Ticaret Bakanlığı, kullanılmış cep telefonları ve tabletlerin yenilenmesi, sertifikalandırılması ve yeniden satışa sunulmasıyla ilgili olarak ‘Yenilenmiş Ürünlerin Satışı Hakkında Yönetmelik’ hazırlayıp, Resmi Gazete’de yayımlayarak yürürlüğe girdi. Bu yönetmelikle, yenilenmiş ürünlerin satışına dair usul ve esaslar net bir şekilde belirlenmiş oldu.

Yönetmeliğe göre, kullanılmış mallar, Bakanlık tarafından belirlenen düzenlemelere veya Türk Standardları Enstitüsü tarafından belirlenen standartlara uygun bir şekilde yenileme merkezleri tarafından yenilenebilecek. Yenilenen bu kullanılmış mallar, sertifikalandırılıp ambalajlandıktan sonra ‘yenilenmiş ürün’ olarak tekrar piyasaya sürülebilecek.

Kullanılmış ürünler, yetkili alıcılar tarafından tüketiciden alınarak yenileme merkezine iletilebileceği gibi, yenileme merkezi tarafından doğrudan tüketiciden de temin edilebilecek. Özellikle cep telefonlarının yenilenebilmesi için en az bir yıl süreyle kullanılmış olması ve veri trafiği geçmişinin bulunması gerekecek.

AMBALAJDA ‘YENİLENMİŞ ÜRÜN’ İBARESİ YER ALACAK

Yenilenmiş ürünlerin ambalajında, etiketlerinde, reklam ve ilanlarında tüketicilerin kolayca anlayabileceği bir biçimde ‘yenilenmiş ürün’ ibaresi ile yenileme merkezi bilgisi yer alması zorunlu olacak. Yenileme işlemi sırasında, yenilenen tüm parçaların üretici veya üreticinin yetki verdiği ithalatçı tarafından onaylı olması halinde, ambalajda ‘Üretici onaylı parçalar kullanılarak yenilenmiş ürün’ ifadesine de yer verilecek.

GARANTİ ZORUNLU OLACAK

Yenilenmiş ürünlerin, ‘yenilenmiş ürün garantisi’ ile birlikte satışa sunulması zorunlu hale getirildi. Yenilenmiş ürün garantisi taahhüdünün hazırlanması sorumluluğu yenileme merkezine aittir. Tüketiciye verilmesi ve teslim edildiğinin ispat yükü ise yetkili satıcıya düşmektedir. Bu garanti yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile verilebilecek. Yenilenmiş ürün garantisi kapsamında sunulacak bakım, onarım ve montaj gibi satış sonrası hizmetlerden hem yetkili satıcı hem de yenileme merkezi müteselsilen sorumlu olacaktır.

Kullanılmış malların, üreticisi veya ithalatçısı tarafından veya yenileme merkezince üreticisinin veya ithalatçısının onayını alarak yenilenmesi halinde, sağlanan garantiler geçerliliğini koruyacaktır.

TÜRKÇE TANITMA VE KULLANMA KILAVUZUYLA SATILACAK

Yenilenmiş ürünler, Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzuyla birlikte satışa sunulacaktır. Bu kılavuzun hazırlanması sorumluluğu yenileme merkezine aittir. Tüketiciye sunulması ve teslim edildiğinin ispat yükü ise yetkili satıcıdadır. Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile verilebilecektir. Yetkili alıcı ve satıcı, ayrı ayrı yetki almak koşuluyla birden fazla yenileme merkezine hizmet verebileceklerdir.

YENİLEME YETKİ BELGESİ 5 YIL GEÇERLİ OLACAK

Yönetmelikte yer alan diğer önemli bir husus ise yenileme merkezlerinin kuruluş, başvuru ve izinleri ile yenileme yetki belgesi verilmesi için gereken şartlardır. Yenileme merkezlerinin Ticaret Bakanlığı tarafından onaylı ‘yenileme yetki belgesi’ alması zorunludur. Bu belgenin alınabilmesi için, Bakanlık veya TSE tarafından belirlenen düzenleme veya standartlara uygun hizmet yeri yeterlilik belgesine sahip olma şartı aranacaktır. Yenileme yetki belgesinin geçerlilik süresi 5 yıl olup, süresi dolmadan yenilenmesi gerekecektir.

Ayrıca, yönetmelikte yetkili alıcının, yenileme merkezinin ve yetkili satıcının sorumluluklarına dair detaylı bilgiler verilmiş, yenilenmiş ürün garantisi ve satış sonrası hizmetlere ilişkin esaslar sıralanmıştır.

BAKAN PEKCAN AÇIKLAMIŞTI

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, düzenleme hakkında yaptığı açıklamada, “Yeni sistemle tüketicilerimiz kullanılmış teknolojik ürünlerini satarken ya da ikinci el ürün alırken güvenli bir şekilde hareket edebilecek, satın aldığı yenilenmiş ürünle ilgili sorun yaşadığında garantiden kaynaklanan haklarını kullanabilecek.” şeklinde bilgi vermiştir. Pekcan, bu düzenlemenin önemine vurgu yaparak, “Düzenlemeyle, kullanım ömrü henüz dolmayan teknolojik ürünlerin tekrar ekonomiye kazandırılmasını, israfın ve çevreye verilen zararların önlenmesini, ithalatın azaltılmasını ve tüketicilerin bütçelerine daha uygun bedelle, güvenli bir şekilde ikinci el cihaz almalarını sağlamayı amaçlıyoruz.” ifadelerini kullanmıştır.

Ticaret Bakanlığı’ndan Yenilenmiş Ürün Yönetmeliği Yayımlandı
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

xGundem ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin