YouTube’da doğrulama rozetine sahip olmak, içerik üreticileri ve kullanıcılar için son derece önemli bir unsurdur. Bu rozet, kanalın arama sonuçlarında daha görünür olmasına ve izleyici kitlesi ile güvenilirlik kazanmasına yardımcı olur. Ancak, YouTube’un 19 Eylül’de yaptığı resmi açıklamaya göre, doğrulama rozetine sahip olmanın şartları artık daha da zorlaşacak.
BİRÇOK HESABIN ROZETİ KALDIRILABİLİR
Önceden, 100 binden fazla aboneye sahip kanalların doğrulama rozetine başvuruları genellikle olumlu sonuçlanıyordu. Fakat YouTube, yaptığı yeni güncellemelerle birlikte, doğrulama işlemlerinde kullanıcı sayısının belirleyici bir faktör olmayacağını duyurdu. Şirket artık doğrulama rozetini talep eden kanalın, temsil ettiği kişi veya sanatçı ile gerçek bir bağlantısının olup olmadığını belirlemek için bir dizi yeni kritere bakacak.
Yeni Doğrulama Kriterleri
YouTube blogunda açıklanan yeni kriterler şunlardır:
- Özgünlük: Kanal, temsil ettiğini iddia ettiği gerçek yaratıcıya, sanatçıya, kamuya mal olmuş bir şahsa veya şirkete ait mi?
- Öncelik: Kanal, tanınmış veya çok aranan bir yaratıcıyı, sanatçıyı, topluluğu veya şirketi temsil ediyor mu? Ayrıca, YouTube dışında yaygın olarak tanınıyor ve çevrimiçi ortamda güçlü bir varlığa sahip mi? Diğer birçok kanalla benzer bir adı olan popüler bir kanal mı?
YouTube’un belirlediği bu kriterlere uymayan birçok mevcut hesabın doğrulama rozetlerinin kaldırılacağı da belirtiliyor. Tüm kanallar için geçerli olan bu doğrulama yöntemine herhangi bir başvuru yapmaya gerek bulunmuyor; YouTube, otomatik olarak kanalları inceleyerek doğrulama rozetine uygun olanları belirleyecek.
Rozeti alınan kanallar, itiraz hakkına sahip olacaklar ve bu itiraz için son tarih 17 Ekim 2019 olarak belirlenmiştir. Ayrıca, doğrulama rozetinin tasarımı da Ocak 2020 itibarıyla değişecek.