Üniversite Sınav Maratonu Sona Erdi
Üniversite sınav süreçlerinin heyecanı, dün yapılan Alan Yeterlilik Testi (AYT) ve Yabancı Dil Testi (YDT) ile nihayet sona erdi. AYT’ye katılan 2 milyon 573 bin 136 aday, sınavda çeşitli alanlarda kendilerini değerlendirme fırsatı buldu. Adaylar, toplam 160 sorunun bulunduğu dört testten, kendi alanlarına uygun olanları cevaplandırdı. Bu testler; Türk Dili ve Edebiyatı – Sosyal Bilimler 1, Matematik, Sosyal Bilimler 2 ve Fen Bilimleri olarak sıralanıyor. Her bir testte 40 soru bulunmaktaydı. YDT’ye ise 338 bin 14 aday katıldı. Sınav sonuçlarının 20 Temmuz’da açıklanacağı duyuruldu.
Bölüm Başkanlarının Değerlendirmeleri
Üniversite sınavı sonrası, Nazmi Arıkan Fen Bilimleri Eğitim Kurumları, Uğur Okulları, Bahçeşehir Koleji ve Bilfen Liseleri bölüm başkanlarının sınavla ilgili yorumları şu şekilde:
MATEMATİK:
Matematik testinde, bilgi birikimine sahip, işlem yeteneği güçlü ve dikkatli öğrencilerin başarılı olabileceği bir yapı mevcuttu. Genel olarak orta güçlükteki sorulardan oluşmasına rağmen, ayırt edici sorular da dikkat çekiyordu. Ayırt edici sorulardaki işlem yeteneği ve bilgiyi dikkatli kullanma becerisinin ölçüldüğü ifade edilebilir. Bazı sorulardaki işlem uzunluğunun, öğrenciler üzerinde yıpratıcı bir etkisi olmuş olabilir.
FİZİK:
Son yıllarda olduğu gibi, işleme dayalı soru sayısının oldukça az olduğu, yoruma dayalı soruların ise fazlalık gösterdiği bir sınavdı. Sınavda, günlük hayatta fizik bilgilerini kullanmaya yönelik örneklerin yer aldığı sorular da mevcuttu. Düzenli çalışan öğrencilerin, bu sınavda zorlanmadan başarılı olabilecekleri söylenebilir.
KİMYA:
Müfredata uygun kazanımları içeren bir sınav olarak değerlendirildi. Soru dağılımı, bu seneki özel durumlardan dolayı geçen seneye göre farklılık gösterse de, sınavın yüzde 30’unun 12. sınıf konu kazanımlarını kapsadığı belirtiliyor. Konulara hâkim olan ve yorum yapabilen öğrenciler için, zorlanmadan tamamlanabilecek bir sınav olmuştur.
BİYOLOJİ:
Sınavda, temel bilgi sorularının yanı sıra, konulardaki detayları özümsemiş ve yorum gücü yüksek öğrencilerin çözebileceği tarzda sorular yer alıyordu. İyi hazırlanan öğrencilerin, bu sınavda emeklerinin karşılığını alacakları söylenebilir.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI:
Bu testteki sorular, öğrencilerin zorlanabileceği nitelikteydi. Ancak sınavdaki metinlerin, günlük dile yakın örneklerden seçilmiş olması, öğrenciler açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendirildi.
TARİH:
Sınav sürecinde, disiplinli çalışan ve düzenli konu tekrarları yapan öğrencilerin, soru kökünü dikkatlice okuyarak rahatlıkla yanıtlayabileceği düzeydeydi. Tarih kavram bilgisi, bilgiyi yorumlama yeteneği ve kronolojik olayların neden-sonuç ilişkileri gibi kazanımlar doğrultusunda ayırt edici ve zorluk derecesi yüksek sorular öne çıkıyordu.
COĞRAFYA:
Alanında bilgi sahibi olan ve düzenli çalışan, coğrafya okuryazarlığına sahip öğrencilerin başarılı olabileceği, zorluk derecesi orta düzeyde ve net bir şekilde hazırlanmış bir sınav olduğu gözlemleniyor.
FELSEFE:
Felsefe soruları arasında üç tanesi, metinden akıl yürütme ile sonuç çıkarma biçiminde, üç tanesi ise daha kolay nitelikteydi.
PSİKOLOJİ:
Psikoloji soruları, bilgi gerektiren ve orta kolaylıkta sorular olarak tanımlanabilir.
SOSYOLOJİ:
Metin analizi ve metinden sonuç çıkarma şeklinde sorulara yer verilmiş. Sosyoloji soruları, kolay diyebileceğimiz türden sorulardan oluşmaktadır.
MANTIK:
Sorular, klasik mantık konularını içermekte; öğrencinin kavram bilgisi ve bilgiyi kullanabilme becerisi sorgulanmıştır. Bu soruların tamamı kolay nitelikte olup, öğrencilerin mantık yeteneklerini ölçmeyi amaçlamaktadır.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ:
Bu alandaki sorular, öğrencinin hem bilgi düzeyini hem de yorum yapabilme yeteneğini ölçmeye yönelik bir yapıda hazırlanmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ait toplam altı sorunun dördü yorum yapmayı gerektirirken, diğer iki soru ise öğrencinin temel bilgilerini ölçmeye yönelikti.